ervaringen Kieffer Norbert Koof

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

ervaringen Kieffer Norbert Koof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:23

hallo allemaal,

ik heb van een bokker een Kieffer Norbert Koof overgenomen(word vandaag verstuurd :D het is degene met wrongen op en onder het zweetblad )
en ik ben benieuwd naar ervaringen met dit zadel.
pasvorm,zit,kwaliteit ed.

bvd!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:11

Ik heb ook een keer zo'n zadel geprobeert. Ik ben echter gegaan voor de Stubben Edelweiss de luxe. Ik vond juist door de vele wrongen de kieffer te gedwongen. Kon niet zeggen dat het niet fijn reed, maar zit veel fijner op de Stubben. Voor mijn gevoel had ik niet veel vrijheid in de Kieffer.

Snoevie

Re: ervaringen Kieffer Norbert Koof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:26

de stubben kwaliteit is goed,maar ik zit er absoluut niet fijn in.
dat is ook persoonlijk uiteraard

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:28

Mijn paard is ermee ingereden. Vond het zelf een heel fijn zadel vooral voor een jong paard. Kwaliteit is ook super, zadel's gaan lang mee.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:56

Ik heb vroeger jarenlang gesprongen met een Kieffer Norbert Koof. De zit is inderdaad wat gedwongen, ik vond de knieblokken niet altijd lekker zitten en vrij hard. Ik ben vrij lang (1.83m) en dan zitten die knieblokken meer in de weg dan goed op zijn plek..
Nu heb ik een Stubben Siegfried MF Spezial VSS, veel zachter van zit en de knieblokken zijn ook zacht voor mijn knietjes.
Als ik destijds mij een Stubben had kunnen verloorloven, was ik voor de Stubben gegaan!!
Het leder van Kieffer was destijds ook erg hard vergeleken met Stubben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:22

ik dacht een 18 inch gekocht te hebben,nu blijkt het een maat 1 te zijn die 17 inch is..........hoe valt hij volgens jullie?

ik heb een kieffer inzell dressuurzadel 18 inch,die zit is wel wat meer gesloten en valt iets kleiner.........en daar zit ik wel goed in

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:16

Alles kun je terugvinden onder het zweetblad, daar is een lange reeks cijfers ingestanst. Je kunt dus zelf controleren of je een 17 of een 18 inch gekocht hebt.
Bij Kieffer is het cijfer onder de lange reeks de inchmaat, bijv. een 1 (dat is een kleine 17,5 inch) of een 2 (18 inch). Kieffer levert de zadels in een standaard boommaat, altijd medium. Tenzij er 1 op maat gemaakt is, dan kan de boommaat afwijken.
En dan heb je uiteraard het verschil in zit bij de verschillende types. Het verschil in dieptes qua zit, wel of geen wrongen zijn ook bepalend of je een zadel prettig vindt zitten.
Een Inzell zal weer anders aanvoelen als een Lusitano,een Wien of een Lech, laat staan een Norbert Koof.
Wat je zelf prettig vindt zitten kan ik uiteraard vanaf hier niet beoordelen.
Wat het meest belangrijk is, is dat het goed past op je paard. Dan pas komen mijn eigen eisen aan bod.
Een goed zadel is een zadel wat past!
Veel succes ermee!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 18:33

natuurlijk daar heb je ook gelijk in.
het is vandaag gecontroleerd en lag goed op mijn pony,wat ik natuurlijk heel belangrijk vind!
het zat iets harder en vrijer dan mijn dressuur zadel

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:47

Ik heb het zadel ook gehad! Vond het een prima zadel, fijne zit. Ik heb mijn jonge paard ermee ingereden en het ligt op de meeste paarden goed.

Helaas heb ik hem weg moeten doen omdat mijn kerel qua spiermassa behoorlijk uit de kluiten gewassen is.
Ik zou het zadel zo weer nemen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:00

ik heb een aantal keer met een norbert koof gereden, wel de versie met de wrongen onder het zweetblad.

vond het een heerlijk zadel! lekker veel wrong wat mij veel steun gaf en voor mensen die wat kleiner zijn is hij helemaal super geschikt :j
kwaliteit is trouwens ook super, zadel was geloof ik al 15 jaar oud, maar leek net of hij nog maar een jaartje in gebruik was

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:04

ik dacht dat de wrongen op het zweetblad zaten bij mij,maar ze zitten er idd onder,het lijkt net alsof ze erop zitten omdat het een kapje is als t ware die over de blokken/wrongen heenvalt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:42

ik bedoel nog een andere, één zonder die kapjes :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:45

oh die,ja ik snap m.
geeft die ook veel steun?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:34