Welk merk/type VZH zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Billy12

Welk merk/type VZH zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:46

Ik heb nu een Kieffer Wien Dressuurzadel. Deze is waarschijnlijk al meerdere malen opgevult waardoor de kussens erg hard zijn geworden.

Nu ben ik (omdat ik ook wel erg graag spring) opzoek naar een veelzijdigheidszadel.
Welke A-merken zijn er? En welke VZH zadels zijn het fijnst zowel voor paard als ruiter?

Ik zoek een vzh zadel met brede kussens en een zacht zitvlak.

Ann_moi

Re: Welk merk/type VZH zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:47

Is een knighrider een A-merk? Ik heb namelijk een knightrider en vind hem echt geweldig.. :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:34

Degene die het fijnst zijn, zijn die zadels die super goed passen op het paard en waar je als ruiter ook superfijn in zit ;)
Oftwel kan voor elke combi anders zijn. A merken o.a.: Stübben, Passier, Prestige, Hintermayer, Hennig, Albion, Jaguar, Cobra, Barnsbey.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:50

oke, dankje voor de voorbeelden. Ik ga binnenkort naar Koch toe om te kijken wat voor zadels ze daar hebben.. want dan kan ik meteen kijken welke types ik zelf fijn vind zitten. Daarna een afspraak maken om de aangewezen zadels te laten passen op mn paard.

Ik zoek wel naar een vzh zadel met wat bredere en vlakkere kussens dan de Kieffer Wien dress. die ik nu heb. En voor mezelf natuurlijk een beetje een confortabel zitvlak ;)