onderdelen van een barefood?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

onderdelen van een barefood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 19:21

wat voor onderdelen moet je bij je barefood zadel kopen?
past bijvoorbeeld mijn gewone neopreen dressuursingel er ook aan?
zo'n pad zitten daar al van die drukverdelers in of moet je die er apart bij kopen?
heb je daar dan nog verschillende maten in?
wie weet er een goedkoper verkoopadres voor die pads?

ik overweeg namelijk om er een te kopen maar wil graag persoonlijke ervaringen horen. :D
daar vertrouw ik meer op :P

Splash_

Re: onderdelen van een barefood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:23

Als je een barefoot-pad koopt zitten daar bij de meeste al inlages in. Koop je via Barefoot bv. een mattespad (dus niet eigen merk) dan zitten daar nog geen inlages in.

Neopreen singel kan, ligt eraan hoe stabiel je zadel ligt, als je zadel niet schuift met het opstijgen dan kan je je neopreen singel gewoon prima gebruiken.

Volgens mij zitten er in de pads geen verschillende maten, en een goedkoper adres is er niet, zo'n pad is namelijk in feite nog belangrijker dan je zadel :j

Succes, het zijn fijne zadels. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:53

Singel is een kwestie van proberen denk ik.

Wat betreft de pad. Je hebt wel echt een pad nodig speciaal voor Barefoot/boomloos i.v.m. de inlage´s.
Maar die kun je zo duur maken als je zelf wilt. Bijv. de Grandeur pad kost bijna €100, maar je hebt ook budget en high tech pads voor €50.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:10

ik heb aan mijn barefoot ook een gewone neopreen singel en dat gaat perfect (een singel is een singel)

in de nieuwe bf zadels zitten al inlages maar het is wel verstandig om er toch een speciaal bf dekje onder te doen zodat de ruggegraad absoluut vrij ligt, wat silence zegt die heb je duur en goedkoper.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:42

het zijn echt fijne zadels.
ik heb mn gewone singel erbij in gebruik. Geen neopreen maar ook zacht flexibel materiaal. neopreen zou ook moeten kunnen.
Gewoon uitproberen, anders kun je m nog altijd bestellen.

De pad is echt belangrijk en kun je zoals gezegd goedkoop maar ook duur kopen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:20

Goede pads zijn er al rond de 50 euro :)

Je kunt er een gewone dressuursingel bij gebruiken , neopreen werkt meestal erg goed. Heb je toch last van schuiven dan kun je altijd nog een andere singel kopen :)

Let wel op dat de singel lang genoeg is !

Hoe langer de singel , hoe korter het stuk dat alleen de singelstoten over de buik loopt , en dat is gewoon comfortabeler voor het paard.