Ervaringen met F.R.A. singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Ervaringen met F.R.A. singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 15:18

Citaat:
F.R.A.® SUPERSINGEL ……..Eindelijk !!! Uw paard vroeg erom !!!

Dé singel die uw paard volledige bewegingsvrijheid geeft……. èn toch uw zadel als een rots fixeert! Wilde Äcker levert u, via de erkende ruitersporthandel, de Freedom Riding Articles® SUPERSINGEL uit voorraad.

Het belangsrijkste kenmerk van deze bijzondere singel is het volledig elastisch zijn over zijn volle lengte en breedte een elasticiteit die puur is afgestemd op de buikkrachten van ons paard.

Nasingelen is overbodig, de singel past zich 100% aan, geeft 100% mee aan elk isselend krachtenveld en dus wisselende omvang van de buik van ons paard…………. Ja, Uw paard vroeg erom !!!

Deze kwalitatief hoogwaardige en onverslijtbare singel wordt onder het F.R.A.® label in Duitsland geproduceerd. Zij wordt geweven uit hoogwaardige „Polyamid 6“ draden, welke zich kenmerken door een extreem hoge stevigheid. De enkele draden zijn op zich uit een veelvoud van filamenten opgebouwd waardoor het doorlaten van vocht (zweet) gewaarborgd is. De elasticiteit waarborgt een perfecte drukverdeling over de volle breedte en lengte van de singel. Uiteraad zijn de passanten en gespbevestigningen inelastisch. Doordat de stoten van uw zadel geen puntbelasting meer ondergaan kunnen deze niet meer inscheuren. De singel is machinewasbaar op 30 graden.

Bij onze dealers vindt u een komplete presentatie inclusief de mogelijkheid voor u om zelf de elasticiteit in het krachtenveld van uw paard te testen.

Wie heeft er ervaring met deze singel? Ik heb al een paar ervaringen gelezen, maar voor ik een aanschaf, ben ik toch beniewd naar meer ervaringen!

Nog een vraag: wie weet waar ze te koop zijn? Een winkel in het Noorden, of bijvoorbeeld een webshop.. Bedankt alvast!!

aslo

Re: Ervaringen met F.R.A. singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:16

Nog geen ervaring mee, maar heb ook interesse. Als je fra supersingel intypt op google, krijg je diverse webshops die ze verkopen. prijs valt ook nog erg mee, 50,00 tot 60,00 euro voor een dressuur.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:20

Ik heb er ervaring mee, maar dat wist je al :+ . Roelke op bokt heeft ook zo'n singel en begreep dat zij ook tevreden was.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:36

Jep, jij had je ervaringen al met mij gedeelt :D

Ik zal nog eens zoeken op supersingel dan, ik had gezocht op fra singel, nou nergens een webshop te bekennen!!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:32

Ik heb al een tijdje de dressuursingel. In het begin reageerde het paard beduidend minder met aansingelen. Nu lijkt het weer het oude te worden. Toch blijf ik deze singel gebruiken, want hij is heel fijn in gebruik en ook als je niet zo goed aansingelt, blijft je zadel goed liggen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:50

Ik heb er 'even' een gehad in bruikleen. Mijn merrie leek ineens van allerlei singels een plekje te krijgen, op 1cm VOOR de singel, dus niet eronder. Ik hoopte dat met gebruik van de FRA singel het wondje weg zou gaan. Helaas!
Ik vond het wel een HELE fijne singel in gebruik, en mijn merrie vond hem ook heel prettig. Hij is helaas net even te breed. Als hij wat minder breed geweest zou zijn, zou het denk ik wel beter zijn voor mijn paard.. :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:14

#Ymke# schreef:
Ik heb er ervaring mee, maar dat wist je al :+ . Roelke op bokt heeft ook zo'n singel en begreep dat zij ook tevreden was.

Heb jij er ook 1 dan Ym?

Ik heb 'm ook, en ben erg tevreden. Het singelt heel fijn aan, en doordat 'ie geheel elastisch is beweegt hij fijn mij met de beweging, het hinderd minder heb ik het idee. Ik ben tevreden! :)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:01

Ja, ik heb er sinds een paar weken ook een :j

Dabo, ze zijn idd wel breed, maar ik heb juist het idee dat mijn paard dat wel fijn vind.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:04

ik heb een barefoot cherokee testzadel gehad en daarbij zat een FRA singel.

ik vond het echt een superding, je hoeft helemaal niet strak aan te singelen en toch bleef de singel heel goed liggen.
ik vond het materiaal wat stug aanvoelen,maar heb desondanks geen schuurplekjes gezien.

van mij mag de singel wel wat smaller worden,maar misschien dat dat in de toekomst nog komt?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:27

Tuurlijk zou een bredere singel prettiger moeten zijn, hoe breder, hoe beter de drukverdeling, toch?
Maar helaas krijgt mijn merrie dan dat nare plekje.
Ik heb nu zo'n smalle van HH (volgens mij de goedkoopste die je kopen kan..) met aan 1 kant elastiek. Ook wel fijn, en het geeft geen wondje. Singelbontjes en dikke neoprene singels zijn voor helemaal een drama!
Wel jammer hoor, wat mij betreft mogen ze zo een smallere versie van de FRA maken! Koop hem gelijk! :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:57

Mijn paard heeft altijd vrij brede singels gehad, dus ik verwacht daar geen problemen wat betreft de breedte..

Ik heb inmiddels een adres redelijk in de buurt gevonden die ze schijnt te verkopen, dus ik ga morgen even bellen of ze ze ook echt op voorraad hebben, en zo ja, rijdt ik daar even heen om een te halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:13

www.equixantos.com heeft ze sowieso , die zijn er ook erg enthousiast over en leveren ze ook wel bij de Barefoot testzadels :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:06

Ik heb vanmorgen een besteld bij de divoza, ze hadden ze niet op voorraad, dus ze gaan hem bestellen en dan naar mij toe sturen, kan wel drie weken duren, maar goed, dat maakt niet uit.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:11

Dit is dezelfde singel als van het merk 'Westip'!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:27

Ik hoor iedereen over de breedte maar hoe breed is ie eigenlijk?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:50

Zeker 10cm. breed.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:37

10 cm kan ik niet heel breed noemen eigenlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:43

ik twijfel er ook over om deze singel te proberen,maar ergens ben ik toch bang dat de boel dan toch gaat verschuiven........is het stevig elastiek?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:05

aslo schreef:
10 cm kan ik niet heel breed noemen eigenlijk.

Ik ook niet, volgens mij is mijn singel nu ook die breedte.
Beetje jammer dat je hem niet kan proberen...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:16

Het is echt stevige elastiek, je kan hem zelf niet met de hand uitrekken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:15

Snoevie schreef:
ik twijfel er ook over om deze singel te proberen,maar ergens ben ik toch bang dat de boel dan toch gaat verschuiven........is het stevig elastiek?

Het is een en al elastiek, de hele singel is elastiek. Het zou niet slap kunnen zijn want dan trek je heel de singel uit elkaar als je aansingelt :D . Het is stug elastiek, maar wel super genoeg om comfortabel te zijn voor het paard.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:07

Ik heb er ook super ervaringen mee. Mijn paard heeft echt singeldwang en met deze singel is het redelijk te hanteren. Moet wel zeggen dat het materiaal echt hard is (en mijn paard super gevoelig) ik heb er dus een merino lamsvel omheen gedaan zodat het achter zijn schouder niet over de velletjes schuurt. Verschuiven doet het niet, het licht verder super stevig en is (zoals Ymke zegt) niet uit te rekken met de hand.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:21

Idd, het is superstevig elastiek! Niet met de hand uit te rekken. Het materiaal is zelf idd wat stug, was 't eerste wat me opviel toen ik 'm binnen had. Maar hij is erg fijn, mijn haflinger staat half te slapen als ik aansingel, ze vind het duidelijk veel prettiger :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:36

Hm, misschien toch maar eens proberen. Ik heb nu een neopreen, op zich wel lekker zacht.....