Zadel te nauw aan de achterkant

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Zadel te nauw aan de achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:46

Hoi
Ik heb laatst mijn VZH zadel laten nakijken en hij bleek aan de achterkant te nauw te zijn. Sindsdien is het zadel ook niet meer gebruikt. Maar nu had ik telefonisch contact opgenomen met een zadelmaker en die zei er niks aan te kunnen doen, omdat het leer vervormd zou zijn. Nu is mij geadviseerd contact op te nemen met een andere zadelmaker.
Zijn er bokkers met verstand van zadels die mij kunnen vertellen of er echt niks meer aan te doen is en of je zo'n zadel nog kan verkopen?
Groetjes Marijke

lonnie

Re: Zadel te nauw aan de achterkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:35

als het zadel te nauw is voor je paard (ruggengraat) is voor jou de oplossing om een ander zadel te kopen. een kussenkanaal kan je niet verbreden. Het zadel is wel gewoon verkoopbar, voor paarden die wel een wat smallere rug hebben

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:32

Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, het zadel paste altijd goed maar is in de loop d'r jaren vervormd. Wel fijn dat het zadel verkoopbaar.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:35

Als het zadel vervormd is, is ie dus niet meer verkoopbaar.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:58

als het vervorm d is, lijkt het me idd een andere zaak. ik denk dat het dan nietmeer verkoopbaar is (of ter decoratie ofzo)

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:58

Ik denk dat ik wel weet welke zadelmaker je had. Ik zou als ik jou was het er met je instructrice over hebben en anders een zadelmaker laten komen of naar een zadelmaker toegaan met je zadel. Over de telefoon valt zoiets niet te beoordelen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:13

Welke zadelmaker was dat?. Zou idd ook eens een zadelmaker langs laten komen. Heb zelf Bestfit als zadelmaker, bevalt goed. Zadel wordt opgevuld waar je zelf bij bent. Tot nu toe nooit meer problemen gehad met m'n zadel's.