Ik ben van plan om een nieuw zadel te kopen en mijn oog is gevallen op de Jos Lansink BR. Niet de special. Nu ik heb er al een opgezeten op de bok om te kijken hoe het zit en ik vond het zalig, nu ze moeten nog komen passen en moet er nog eens mee rijden, maar heeft iemand misschien zo 'n zadel en hoe valt het jullie mee? Ook heeft mijn paard nogal een hoge schoft, weet iemand of het dan past? Of heeft iemand een paard met hoge schoft die rijdt met dit zadel? Ook qua parcours springen, hoe goed zijn de stootkussens en de wrongen voor het springwerk? Alle info is welkom!
Ik heb al ruim 10 jaar een BR Jos Lansink Special (met Airpushsysteem in de voorwrongen). Ik ben er erg tevreden over, zit zachter als bijvoorbeeld Stubben. Mijn zadel is nog handgemaakt in Engeland, de zadels die nu gemaakt worden zijn made in Europe. Die zijn slechter gemaakt (beoordeeld door een MSFC-er), en de pasvorm is anders. Haar advies (MSFC-er)was om het zadel niet weg te doen, anders had zij interesse! In het begin vond ik het leer wat stug, maar gebruikte het toen ook als 2e zadel. Nu rijdt ik er dagelijks mee. Zadel blijft mooi op normale gebruikssporen na. Ik heb generfd leer en een schrumpflederen zitvlak. Verkleurt ook niet. Mijn ervaring is dat de zadels niet gemakkelijk passen op paarden met een hoge schoft. Zeker niet als ze ook nog arm bespierd zijn.
heb hem ook gehad, vond het een heerlijk zadel. Maar ik denk niet dat hij past op een paard met een hoge schoft. Die van mij had amper schoft en daar lag hij mooi op.