Beste beenbescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Beste beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:55

Wat is nu de beste beenbescherming. Gezien alle publicaties druf je bijna niets meer te gebruiken of te kopen.

Bandages zijn te warm (liggen in de kast gebruik ik niet)
3 in 1 neopreen zijn ook te warm (ik heb de indra/action)
Peesbeschermers met een neopreenvoering zijn te warm (ik heb de eskadon cross uitvoering )

Zonder beenbescherming rijden is in het bos ook geen optie aangezien ik vaak over boomstammen heen moet stappen die in de weg liggen.

Welk type/merk beenbescherming is wel veilig om te gebruiken? Dus een beenbescherming die niet te warm is voor de pezen, maar wel een goede bescherming geeft.

Bubsj

Re: Beste beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:03

Ik rij alleen met geheel van leer, leer ademt.

Divine

Re: Beste beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:33

Leer is inderdaad minder warm dan bescherming met stof/neopreen.

Maar als je beschermers omdoet vlak voordat je op pad gaat, en weer afdoet zodra je terug bent, dan kunnen ze weinig schade aanrichten (qua warmte dan).

Ik neem aan dat je geen uren achter elkaar met de beschermers rijdt, en daarom zou ik gewoon die cross-beschermers blijven gebruiken, dat kan echt geen kwaad.

De Eskadron-Cross gebruik ik ook voor de marathon (mennen), en ik kan er weinig warms aan ontdekken als ik ze weer af doe.

Er zijn beschermers die minder warm worden (denk aan die Dalmar-beschermers), maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan.