hoe bevalt de barefood jou?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

hoe bevalt de barefood jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:51

ik heb een goed dressuurzadel alleen ik overweeg toch om overte stappen op boomloos.
nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
ik zit te dubben tussen de ceyenne of de nevada.
ik weet het het zijn 2 totaal verschillende zadels maar het is ook puur voor de recreatie.
dus wie o wie kan mij helpen beslissen :D

Cyruss_

Re: hoe bevalt de barefood jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:54

Je kan ze volges mij eerst op proef nemen, anders probeer je dat toch eerst?

Ik vind het voor de rest helemaal niets zown zadel. Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik merkte ook dat het paard wat ik toen reed beter onder een normaal VZH beter liep dan onder een barefood. Maar ook dat zal per paard natuurlijk verschillen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:55

Ik heb zelf wel eens op de Cheyenne gereden, vond ik lekker rijden! Nevada heb ik geen ervaring mee, maar dit is wel een groter zadel dus als je paardje een korte rug heeft dan is de Cheyenne beter :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:57

Ik zou inderdaad gewoon eens van allebei een testzadel bestellen. Dat is gratis :)

Mijn barefoot bevalt al 4 jaar prima :j Zowel de cheyenne als de arizona.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:57

ja maar ik hoor van veel mensen dat een weekje proef je kan laten twijvelen.
dat je een tijdje moet rijden voordat je er aan gewend bent.
maar ik ga dit inderdaad doen maar dan nog weeet ik niet zo goed welk type ik wil.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:09

Ik heb de barefoot london, en ik wil nooit meer iets anders

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:19

Inderdaad een week testen is eigenlijk te kort, maar op die manier krijg je wel een idee van hoe het is. Ik heb zelf een nevada gehad, het zadel zit echt heerlijk zacht en comfi, maar je hebt geen steun aan het zadel, je moet (eigenlijk sobieso) een onafhankelijke zit hebben. Daarnaast vind ik persoonlijk door de grote van het zadel, dat het best veel warnte vasthoud, waardoor ik in de zomer toch sneller mijn Wintec pakte.
Ik zou persoonlijk met boom blijven rijden, en als je toch boomloos wil dan voor cheyenne gaan.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:17

oke, ik wil mijn boomzadel er ook zeker bij houden want dat is gewoon een heerlijk zadel.
maar het trekt echt aan me zo'n zadel, ik vind het gewoon heel vriendelijk overkomen.
ik heb een haffie van bijna 4 met een vrij vormloose rug dus als ik een ander zadel mioet omdat deze niet meer past dan word het er toch zo een.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:19

Ik heb gekozen voor een Arizona omdat mijn 3,5 jarige spierbal ontzettend groeit én een extreem korte rug heeft. Tot nu toe ben ik altijd tevreden geweest over de Barefoot zadels, dus we zullen zien hoe hij het gaat doen als ik straks weer verder ga met inrijden.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:11

vind die ook wel heel gaaf, vooral omdat ik mijn dressuur zadel erbij wil houden.
dan is een westernzadeltje erbij wel heel tof.
vind alleen die pads zo belagelijk duur.
zag ze staan voor 149euro, bijna duurder dan het zadel want je heb er toch 2 nodig.

splash zie dat je uit zaandam komt, gezellig nog een zaankanter!hi hi,

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:13

Ik heb al 4 jaar de Nevada en vind hem super rijden en zitten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:45

Ik heb een hele tijd een BF cheyenne gehad, en in principe beviel me die prima. Hij had voor mij 2 minpuntjes: het dekje met inlages, dat was voor mij een geklooi, het duurde altijd even voor ik hem goed liggen had. Maar goed, dat hangt vast ook van de rug van het paard af, ken ook mensen die het zadel er op leggen en dat ligt gelijk goed.

Verder moest ik te breed zitten, en dankzij mijn reuma lukte dat niet meer. In het begin zat het juist beter als een boomzadel, maar ik ben lichamelijk toch wat achteruit gegaan, waardoor het voor mij niet meer ging.

Ik zal in ieder geval even gaan testen, misschien kun je gewoon beide modellen testen? Ik wou eerst een nevada, maar toen ik die getest had, bleek dat ik hem te zwaar vond (ook door de reuma) en dat is niet handig voor mij. Toen de cheyenne getest, en die was voor mij gemakkelijker te tillen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:50

Ik ben persoonlijk heel blij met mijn cheyenne.. hij zit lekker, paarden lopen er lekker onder, hij past op meerdere paarden..
En je kont is lekker warm, echt een heel groot verschil met een boomzadel.

Ik heb zelf geen last van het breed zitten, vind het erg comfortabel.. en mijn zit is er echt op vooruit gegaan..

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:58

Ik rijd met mijn Tinker boomloos :) Ik heb de Barefoot Cheyenne standaard en de Drytex versie. Toen ik eindelijk op mijn paard ging rijden vond ik het idee van een boomloos zadel maar raar.. Ik was gewoon gewend om op een boomzadel en met een bit te rijden (manege). Mijn moeder vond dat het allemaal anders moest en zij heeft hem bitloos en boomloos laten rijden. Toen ik voor de eerste keer op dat boomloze zadel ging zitten wist ik niet wat me overkwam! Het zat zo heerlijk zacht en het dwong je niet om in een bepaalde houding te zitten :D Toen ik dus weer een keertje op een boomzadel zat voelde het aan alsof ik op een plank zat, een plank met een beetje opvulling en een stuk leer dat het bij elkaar houdt :\ Mijn zit is sinds het rijden met de Barefoot ontzettend verbeterd! Het zadel is ook echt super geschikt om lekkere lange buitenritten te maken :)

Voor mij nooit meer een ander zadel!! :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:01

GerdaR schreef:
Inderdaad een week testen is eigenlijk te kort, maar op die manier krijg je wel een idee van hoe het is.

8-) huur je m toch voor 2 weken
kost wel wat maar bij ons word dat na aanschaf iig verrekend
weet niet hoe de andere verdelers dat geregeld hebben

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:10

plientjedres schreef:
vind die ook wel heel gaaf, vooral omdat ik mijn dressuur zadel erbij wil houden.
dan is een westernzadeltje erbij wel heel tof.
vind alleen die pads zo belagelijk duur.
zag ze staan voor 149euro, bijna duurder dan het zadel want je heb er toch 2 nodig.

splash zie dat je uit zaandam komt, gezellig nog een zaankanter!hi hi,

Er zijn meerdere soorten pads, de budget pads kosten geloof ik 45 euro dus dat valt wel mee.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:03

nickyu verkoop jij ze dan ook?
heb je er een site van?

niseyra waar kan ik die vinden?
en zijn die dan ook gewoon met druk verdelers erin?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:06

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:26

Op boomloosrijden.nl bij de shop, als je dan op zo'n zadel klikt staan er ook de pads bij die erbij passen :j

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:46

ik vond het echt heel erg wennen en ik vond het heel erg breed zitten.
bij stoeterij angelbeeck kanje ze op proef rijden