nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
ik zit te dubben tussen de ceyenne of de nevada.
ik weet het het zijn 2 totaal verschillende zadels maar het is ook puur voor de recreatie.
dus wie o wie kan mij helpen beslissen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Zowel de cheyenne als de arizona.
Ik heb de Barefoot Cheyenne standaard en de Drytex versie. Toen ik eindelijk op mijn paard ging rijden vond ik het idee van een boomloos zadel maar raar.. Ik was gewoon gewend om op een boomzadel en met een bit te rijden (manege). Mijn moeder vond dat het allemaal anders moest en zij heeft hem bitloos en boomloos laten rijden. Toen ik voor de eerste keer op dat boomloze zadel ging zitten wist ik niet wat me overkwam! Het zat zo heerlijk zacht en het dwong je niet om in een bepaalde houding te zitten
Toen ik dus weer een keertje op een boomzadel zat voelde het aan alsof ik op een plank zat, een plank met een beetje opvulling en een stuk leer dat het bij elkaar houdt
Mijn zit is sinds het rijden met de Barefoot ontzettend verbeterd! Het zadel is ook echt super geschikt om lekkere lange buitenritten te maken 
plientjedres schreef:vind die ook wel heel gaaf, vooral omdat ik mijn dressuur zadel erbij wil houden.
dan is een westernzadeltje erbij wel heel tof.
vind alleen die pads zo belagelijk duur.
zag ze staan voor 149euro, bijna duurder dan het zadel want je heb er toch 2 nodig.
splash zie dat je uit zaandam komt, gezellig nog een zaankanter!hi hi,