Alle Wintecs dezelfde zit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Alle Wintecs dezelfde zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 14:08

Ik heb een tijdje gereden op een Wintec 2000 dressuur van iemand anders, deze zat erg fijn. Daarna een eigen zadel besteld, leer, maar hierbij kreeg ik pijn dus die gaat terug. Ik heb sowieso heel erg snel last dat mijn zitknobbels snel pijn gaan doen. Nu wil ik dus een Wintec aanschaffen omdat ik weet dat ik hier geen last mee heb, maar ik wil graag weten of alle Wintecs een vergelijkbare zit hebben of dat er enorme verschillen tussen zitten. Zeg maar, als ik bij die 2000 geen pijn heb, is het dan te verwachten dat ik dat ook niet zal hebben bij een Wintec 500 bijvoorbeeld? En maakt wel of geen Cair hiervoor nog verschil?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:12

Niet alle wintecs hebben idd een dezelfde zit.
De 500 serie is een vele vlakkere zit als de Iw serie. De pro is weer iets dieper qau zit als de 500, maar niet zo diep als de isabell werth.
De 2000 en de pro hebben zowiezo een suede zitting waardoor je al iets stroefer zit in het zadel. Ik vind bv de 500 voor geen meter zitten, maar zweer bij mijn Iw :)
Cair maakt voor de zitting niets uit, dit heeft met de kussen vulling te maken, wat op je paard z'n rug ligt.

Slotty

Re: Alle Wintecs dezelfde zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:16

ik vind mijn wintec dressuur pro beter zitten dan mijn oude wintec 2000 vzh, maar dat is persoonlijk. Ik merkte wel duidelijk verschil, natuurlijk qua beenligging vanwege een ander type (vzh->dr) maar de zit was ook anders. Nu lag die oude wintec ook niet goed, dus is mijn ervaring niet helemaal goed...
De pro heeft een zit waarbij je meer rechtop zit, en ik voel mijn zitbeenknobbels beter.

Voor de rest ga ik met Chrisje mee.

casanova

Re: Alle Wintecs dezelfde zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:53

ik heb rijervaring met alle wintecs en bates en Iw.

vind persoonlijk de pro/2000 vzh/dr fijn door de suede en persoonlijk ook zachter zitten dan de 500 vzh/dr.

de Iw is erg fijn,suede en diepe en nog zachtere zit.

de leren bates is erg vlak van zit en valt ook erg groot.

de leren Iw vind ik ineens ''glad'' als je suede gewend bent..