Tweedehands Stübben of Nieuwe BR Springzadel Jos Lansink?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IneZenn

Tweedehands Stübben of Nieuwe BR Springzadel Jos Lansink?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 08:59

Hallo, even een vraagje.
Ik heb zopas een paardje gekocht en ben nu op zoek naar de juiste zadel. In de winkel waar ik ben gaan kijken hadden ze een tweedehands Stübben springzadel dat ze voor 1000 euro verkopen, op zich dus een koopje. Maar de nieuwe springzadel van Jos Lansink, was niet veel duurder, en was ook meer mijn ding.
Wat raden jullie me aan?

aslo

Re: Tweedehands Stübben of Nieuwe BR Springzadel Jos Lansink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:13

Proberen op je paard en kijken welke het beste past en tevens fijn zit? Moet eerlijk zeggen, dat ik nogal Stübben fan ben, dus zou mijn persoonlijke mening denk ik niet helemaal objectief zijn (heb met BR geen ervaring) :)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:38

Ik ben ook meer Stübben fan, ik heb vroeger een BR gehad van JL en die was veel platter dan de Stübben, nu, ik heb de nieuwe BR nog niet gezien, dus ik zou ook zeggen proberen, volgens mij zijn het 2 heel verschillende zadels.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:41

Ik ben zoals de andere ook meer fan van Stübben. Je kunt ze dus het beste beide proberen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

Degene die goed past op je paard en wellicht kan dat wel eens een heel ander zadel worden dan deze ;)

Als ze allebei goed liggen, is het denk ik om het even. Ik ken alleen het BR dressuurzadel en heb daar goede ervaringen mee. Fijn zadel voor een lage prijs wat ook lang mooi blijft. Stubben is beter, maar ook weer tweedehands.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:46

Urielle schreef:
Als ze allebei goed liggen, is het denk ik om het even. Ik ken alleen het BR dressuurzadel en heb daar goede ervaringen mee. Fijn zadel voor een lage prijs wat ook lang mooi blijft. Stubben is beter, maar ook weer tweedehands.

Hier hetzelfde..
Ik zou toch voor het nieuwe BR zadel gaan maar misschien kun je ze gewoon alle 2 even proberen, of is dat bij die ruitersportzaak niet mogelijk?

IneZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 11:05

Jawel, passen is mogelijk. Ik heb het tweedehandszadel gisteren meegekregen om uit te proberen. De nieuwe zadels geven ze niet mee, maar ze komen er wel mee naar je paard toe. Denk dat ik buiten het uitproberen van die Stübben zoizo wel een tweede zadel wil proberen, al is het maar om te vergelijken.

octopussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:41

zelf zou ik een nieuwe kiezen :D