beugelriem geleider op zadel laten plaatsen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

beugelriem geleider op zadel laten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:59

mijn zadel heeft niet zo'n lusje op het zweetblad waar het uiteinde van de beugelriem doorheen kan.

nu rij ik niet met de gesp naar onder en met hoesjes, maar hangt het uiteinde gewoon naar beneden toe. echter als ik fanatiek aan het rijden ben kruipen de uiteinden naar voren toe en gaan ze over de wrong heen. dit zit niet lekker en ziet er ook nog eens niet uit.

is het mogelijk om die lusjes op het zadel te laten plaatsen? en wordt dat wel mooi?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:01

Waarom zou het niet kunnen denk ik?
Er zijn ook zadels met alleen een soort sneetje in het zweetblad, dat kan al heel snel denk ik en heel netjes.

Afbeelding

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:05

Waarom draai je de beugelriem dan niet gewoon om en doe je er van die hoesjes om? Anders zal ik naar een goede zadelmaker gaan.

Liselot

Re: beugelriem geleider op zadel laten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:07

omdat ik dan een stuk van de beugelriem moet afknippen, hij komt namelijk nog een stuk boven het hoesje uit en dat klapt dus om wat ook niet fijn zit. en dat vind ik zonde van mijn dure beugelriemen.

zo'n sneetje vind ik nog netter staan trouwens

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:08

Ik denk dat zo'n sneetje ook sneller en gemakkelijker te maken is dan een lusje op je zweetblad.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:09

Ik heb een stuk van mn riemen afgeknipt en een hoesje er om. Ik vond dat niet zonde, want die flap zat me enorm in de weg..
Misschien kun je het uitstekende deel ook onder het zweetblad steken, dat zafg ik vd week op een spring wedstrijd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:10

Bij de KN die ik had zaten ook van die sneetjes in de zweetbladen voor de beugelriemen, volgens mij kun je die er door een goede zadelmaker wel netjes in laten maken.
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 27-01-09 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:12

LiSSy schreef:
omdat ik dan een stuk van de beugelriem moet afknippen, hij komt namelijk nog een stuk boven het hoesje uit en dat klapt dus om wat ook niet fijn zit. en dat vind ik zonde van mijn dure beugelriemen.

zo'n sneetje vind ik nog netter staan trouwens

En -denk ik- nog makkelijker ook voor een zadelmaker.
Dan heb je ook gegarandeerd geen kleurverschil qua leer.
Afknippen van de beugelriemen.. Ik heb het wel gedaan, ik heb kunstof riemen van 20 euro dus dat kon me niet zo veel schelen.
Ik vond het zonde van mijn nieuwe zadel om er een gesp in te hebben staan, kunstof vormt ook niet zo heel erg dus mijn zadel kreeg vleugels. :+
Mijn beugelriemen waren ook nog eens veeeel te lang dus dat maakte ook niet zo veel uit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:14

ik heb stubben riemen die behoorlijk duur waren, dus dan vind ik het wel zonde. als het nou goedkope riemen waren geweest had ik het ook geen probleem gevonden.

ik heb totaal geen last van de gesp bovenaan, dus vind het wel prima zo :D

dat wat je zegt over kleurverschil is wel een goede, heb namelijk een bruin zadel en dan is het al een stuk lastiger om de juiste kleur te krijgen

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:14

Ik zal toch liever de beugelriemen afknippen ipv een duur zadel "beschadigen". Ik vind die flappen naar achter er namelijk niet uitzien. Hoe ziet dat eruit als ze aan de achterkant van het zweetblad weer tevoorschijn komen??