[WN] paarden make up

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

paarden make up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:48

Tja kon even geen beter titel verzinnen.. :D

Ik zou wel eens willen weten wat jullie gebruiken om je paard voor een show helemaal tip top eruit te laten zien. En dan bedoel ik meer de extra middeltjes die je gebruikt na het wassen en knippen om je paard net even mooier te laten glanzen of de kleur beter uit te laten komen. Ik zie bij de halter nogal es paarden die mooi glanzen rondom de ogen of spierwitte aftekeningen hebben. Wat werkt hier het beste voor? Speciale paarden (make up) producten (zoals van die potjes met highlight of cowboy magic) of gewone huis tuin en keukenmiddeltjes?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:50

Daar gebruiken ze gewoon vaseline voor. ;)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:50

vaseline :P
Doen ze vaak bij de neus en bij de ogen. Gaan ze dus zo mooi van glimme :P
Of baby doekjes om net ff dat beetje stof eraf te krijgen, en om ze extra te laten glimmen.
Of baby olie op de hoeven :)

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:04

We hebben zelf idd ook wel es baby doekjes geprobeerd maar ik vond ze wel erg vettig, misschien verkeerd merk gehad.. :+
En Swiffer doekjes tegen het stof :D

quarterH

Re: paarden make up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:57

ik gebruikte altijd babyolie voor de glans op ogen en neus. dit is wel beetje geklieder (zorgen dat je een plastic handschoen bij de hand hebt waarmee je het erop smeert, en het liefst een groom die het last-minute nog voor je kan doen)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:58

owja, en verder ben ik echt fan van peppi spray voor de glans op de rest van hun lijf!
wel uitkijken als je eerst halter/showmenship hebt en daarna nog moet rijden, het zadel kan dan beetje gaan glijden bij opstappen omdat ze zo glad zijn

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:59

baby olie, en baby doekjes enzo.. gewoon shampoo die je ook voor mensen gebruikt :P

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:00

LuckySil schreef:
Of baby olie op de hoeven :)

Olie of vet altijd de dag van te voren na bv voetjes wassen er op doen.
Dan is de dag van de wedstrijd de hoef niet meer vet maar wel mooi glimmend.
anders gaat er nog allemaal vuil, zand enz aan zitten.
Dus nooit de hoeven vetten of olien op de dag van de wedstrijd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:33

Ik had voor de keuring van mijn tinker een hele fles cowboy magic shine gekocht, maar op de dag van de keuring, toen ik hem een paar keer had gewassen, glom hij zo erg dat je het verschil met en zonder helemaal niet meer zag :roll:
Verder veel detangler de dag vantevoren, en dan op de dag zelf met een dunne kam alles door kammen, en bij de keuring deed ik het behang een beetje touperen zodat het zo dik mogelijk lijkt, en dan met talkpoeder de sokken en staart en manen een beetje witter maken.
Ik had eigenlijk nog hoevenlak willen kopen, maar achteraf niet echt nodig bij een tinker omdat de sokken er toch overheen hangen.
Hoevenlak moet even drogen nadat het erop is gesmeerd en dan plakt het ook niet meer, glimt alleen heel erg. Heb je in blank en zwart.. en met glitters :+

Ik heb wel eens gehoord dat ze bij arabische volbloeden zelfs mascara gebruiken voor de wimpers :=

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:35

Interessant topic :)
Maar mascara? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:30

Ik was, ik was, ik was en ik was nog meer. Ik kan zo 3 uur bezig zijn met het wassen van een paard, om alles nog schoner, nog glanzender, nóg stralender te krijgen. na het wassen zet ik haar 10 minuten met haar voeten in een bak water, en daarna gooi ik er hoevenvet overheen (de avond vóór de keuring dus). Als ze weer droog is krijgt ze een deken om, en gaat ze het land weer in. Als het heel slecht weer is dan blijft ze een nachtje binnen. Haar staart is dan gevlochten, en ze zit vol met glansspray. Haar oren en manen hebben we de dag van de voren al geknipt, en ook het branden van haar baard is dan al weer 3 dagen geleden.

'S morgens vroeg was ik haar hakken en onderachterbenen nog eventjes, zodat haar witte beentjes echt mooi wit zijn. Dan gaan de beenbeschermers eromheen, en een bandage om haar staart tegen het schuren.

Op het terein zelf gaan de beschermers af, en gaan we nog een keer flink poetsen met de zachteborstel en de schapenhandschoen. Dan gaat er nog een keer glansspray overheen. Voor eventuele perongeluke mesthakken hebben we zeep en water bij ons. Vlak voor de ze ring in moet gaat er vet om haar ogen, en een klein beetje talkpoeder over haar snoet om haar meelsnuit duidelijker uit te laten komen, net als in haar sokken en de onderkanten van haar benen, en het witte kroonrandje (daarom: vet de avond ervoor, wel glans, geen plak meer). Haar hengstenpluk smeren we nog een beetje omlaag met wax, en haar manen gaat nog wat haarspray in om ze extra strak omhoog te houden. Met een schaar werken we snel de laaaaatste witte haartjes weg uit het zwart in haar manen.

Kortom: je tut wat af met zo'n fjord.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:33

Van mascara heb ik ook wel eens gehoord, maar of het echt gebruikt wordt of niet, daar heb ik geen idee van.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:36

Opgelet met baby-olie!
Je kan voor de neus en ogen highlighter gebruiken, ik denk dat vaseline iets te snel ''klontertjes'' maakt aan de uiteindes van de haren.
Indien iemand wat vragen heeft voor een bepaald deel van het lichaam... PM maar gerust :D

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:31

nou dat mascara gaan we maar niet proberen, dat lijkt me niet echt geweldig.... 8-)
maar gewone mensen gel of haarlak, gebruiken jullei dat wel? lijkt me wel handig om een pluizige staart in bedwang te houden

baby olie moet je denk ik ook wel voorzichtig mee zijn, als het paard dit in zijn ogen krijgt lijkt me niet echt fijn

peppi spray had ik ook wel es gezien maar nog nooit gebruikt, moeten we misschein ook maar es proberen dan!

en knippen of scheren jullie de oren en 'baard'?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:32

ik heb glans doekjes
als ik er tijd voor heb doe ik het alleen
meestal glimt ie vanzichzelf al :D
maar met de doekjes nog iets extra :D
ver vlecht en was ik heel goed en netjes
en als het nodig is
de sokken een heel klein beetje inkorten (hij heeft echt vet mooie sokken)
oortjes uitknippen en een stukje van de staart af als ie te lang is :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:34

Gel is niet geweldig voor staarten, omdat het hard wordt en een staart zwiept. Haarlak gebruik ik alleen in haar manen.

Ik knip de oren van mijn paard, maar alleen de uitstekende haren. En baard brand ik, gewoon met een kaars, gaat uitstekend.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-01-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:35

Ja, ik gebruik wel eens haarlak voor de staart idd, maar ik was het na de wedstrijd er wel meteen weer uit.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:08

Op mijn stageplaats werden de oren uitgeschoren, en wimpers en baarharen werden afgekipt, tot ongeveer 2cm. De paarden vlak voor ze de arena ingaan ingespoten met peppy spray, zowel manen, staart als vacht.

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:13

Ik gebruik meestal de verzorgingsspullen van Equimins, voor manen, staart en vacht.
En de snoetendoekjes van de Etos :D

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:17

Ff een stipje; Zijn al handige tips voorbij gekomen om je paard mooi te maken:)
Voor de keuring deden wij de dag van te voren wassen, oren en baard knippen, goed poetsen, s'nachts op de wei.. Equishine spuiten en zwarte schoenpoets op de hoeven van de Fries..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:41

ik deed de oren niet helemaal uitschreren maar wel de randjes en lange plukken (helemaal uitscheren is niet ideaal als ze daarna gewoon weer de wei opgaan ivm vliegen enzo.).
'baard' haren en haren bij de ogen 9niet de wimpers voor de duidelijkheid) en briddle pass werden wel afgeschoren.
ook witte voetjes kun je beter kortscheren dan blijft het makkelijker wit.
ook de lange haren bij de benen wegscheren.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:47

leuk al die tips! +:)+

wat is trouwens een goed scheerapparaat? alleen voor de baard en oren enzo, dus ik hoef niet een hele 'zware'...