[WN] [WN-TR]iemand ervaring met een barefoot arizona zadel op haf

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sabientje4

[WN-TR]iemand ervaring met een barefoot arizona zadel op haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:49

hallo,wie oh wie heeft enige ervaring met een barefoot arizona zadel op een ouderwets type haflinger?

8nnemiek

Re: [WN-TR]iemand ervaring met een barefoot arizona zadel op haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:19

Ik rijd mijn tinker (die ongeveer dezelfde bouw heeft als een brede haf) met een barefoot arizona :j
Afbeelding

Erg fijn zadel. Ik heb eerst een barefoot cheyenne gehad. Na een jaar wilde ik graag een zadel met knop, en heb ik de arizona aangeschaft. Hij is nu zo'n 3 jaar oud gok ik, en nog steeds in prima staat en ik ben nog steeds heel tevreden. Nooit problemen mee gehad. En ik wil ook geen ander zadel meer :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:32

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:03

Ik heb de Arizona getest voor mijn haflinger.
Het zadel lag echt super mooi op Wodan en het was ook het eerste zadel wat 'vast' lag!
Maar........ik vond de beugelophanging van dit zadel in maat 2 veel te ver naar voren en daardoor kwam ik dus in de alom bekende stoelzit terecht, en hierdoor werd Wodan kriebelig en daar komt bij bij dat Wodan eigenlijk liever geen boomloos zadel op zijn rug heeft.
Dit werd versterkt door de ophanging, hier hebben verschillende mensen last van gehad maar het schijnt bij een maat kleiner beter te zijn maar dan moet je wel in een maat 1 passen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:01

Ik ben bezig dit zadel als testzadel aan te vragen. Ik had eerder het dichtstbijzijnde servicepunt benaderd, maard zij had geen testzadels. Nu naar een ander aan het mailen. Ik hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen. :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:30

ik heb er zojuist een over gekocht hier op bokt die als het goed is een dezer dagen aankomt, mijn pony is ook vrij rond, weinig schoft dus ik ben benieuwd

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:39

Ik ben geen fan van Barefoot, in spagaat op mijn Haf en schuiven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:20

Als je het te breed vind zitten dan wordt altijd aangeraden om een extra paar inlages in de pad te doen, dan kom je vanzelf wat hoger te zitten :)
Schuiven kan alleen gebeuren als je opstapt en als je scheef op je paard zit, dus eigenlijk helpt een barefoot je juist om mooi recht te gaan zitten :D
Als ze net nieuw zijn schuiven ze trouwens wat meer, dan moeten ze even worden ingereden, als ze eenmaal wat soepeler zijn en naar het paard zijn gevormd dan liggen ze meteen een stuk stabieler :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:41

@MysticTinker : extra inlages hebben alleen nut als ze niet overal even dik zijn. Ze moeten dus vanuit het midden aflopend naar de zijkanten dunner worden.
Brede paarden zijn 'zittechnisch' nu eenmaal moeilijker als ovaal gebouwde paarden. Waarbij ook de ene persoon een bredere bekkenbodem heeft als een ander.