[WN] [WN_TR]westernzadel voor ouderwets type haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sabientje4

[WN_TR]westernzadel voor ouderwets type haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:14

wie oh wie heeft tips voor mij wat betreft het kopen van een westernzadel voor mijn haflinger.ik rijd bijna alleen maar in het bos en wil een westernzadel aan gaan schaffen of een american stockzadel maar die laatste vond ik een nogal zwaar zadel.kan iemand mij misschien tips aan de hand doen.er zit namelijk ook nogal een enorm prijsverschil in deze zadels.

8nnemiek

Re: [WN_TR]westernzadel voor ouderwets type haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:33

De eerste en belangrijkste tip: koop een goed (merk)zadel, en blijft ver weg van zadelmarkt en andere zadels van deze kwaliteit.
Als je het betaalbaar wil houden kun je kiezen voor een tweedehands merkzadel. Die heb je al voor rond de 500 euro.
Laat een zadelmaker komen om te controleren of het zadel goed ligt. En koop een goede, dikke pad (een westernzadel heeft nl geen kussens, dus de pad moet de schokken opvangen)

Voor mijn brede tinker heb ik een barefoot arizona. Boomloze zadels vind ik ideaal voor bredere paarden, hij ligt perfect op mijn paard, en groeit ook mee in de winter als ze wat breder of smaller worden :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:05

Ik ben voor mijn haflinger bij Arthur's Westernstore geweest en heb naar passen een Pool's zadel gekocht in full quarter boom, past super en rijd heerlijk.
Wodan loopt met dit zadel vele malen beter dan met mijn dressuurzadel en dat was op hem aangepast.

Boomloos past idd ook super op Wodan maar hij vond boomloos helaas verschrikkelijk, heb allerlei geprobeerd maar Wodan gaf duidelijk aan hier niet mee uit de voeten te kunnen en dat terwijl ik al verschillend paarden boomloos heb gereden ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:44