Hallo, Voor mijn haf zit ik altijd met het probleem. Een 185 maat deken past hij goed qua breedte en legte maar van schoft naar benen is de deken altijd te lang. Hoe kan ik dit voorkomen als ik een deken koop via internet? Weet iemand bij elke dekens de lengte van schoft naar benen korter valt als hij andere deken. Ik heb op het moment een HH deken die zit goed.Alleen toen ik een ander kocht paste deze weer niet.
Voor mijn andalusier die van voren best wel een nek heeft, en kwa lengte ook de maat 185 nodig heeft, heb ik een deken van het merk vantaggio, alleen te koop bij ooteman. (www.ooteman.nl) De dekens van dit merk vind ik naar de benen toe vrij kort vallen, dus misschien dat dat wat is? Het zijn leuke dekens voor leuke prijzen!
Eveyy
Geplaatst: 26-01-09 13:41
Ik had met mijn welsh/arabier pony hetzelfde probleem. Of de deken was te kort bij de kont, of te lang van de schoft naar de benen. Ik heb nu ook een winterdeken en zweetdeken van HH en die zit idd prima. Ik houd het dan ook gewoon op Harry's Horse
Overigens als ik van HH een 175 neem past ie ook mooi, de 185 was daarvan ook erg groot. Een pagony 175 paste haar vorig jaar ook mooi qua lengte naar beneden, maar nu is ze dikker dus paste hij niet meer in de lengte
Eveyy
Geplaatst: 26-01-09 18:25
Dit zijn de enige 2 dekens die ik heb. Maar volgens de winkel (superhorse) past de rest van HH dan ook goed of iig de meeste.