bodyprotector kleiner maken ? (stukje er vanaf snijden)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

bodyprotector kleiner maken ? (stukje er vanaf snijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:14

hoi,

Ik heb een bodyprotector van (geloof ik) Eurostar. En hij is eigenlijk net 1 a 2 cm te lang. Als ik iet naar achter ga zitten (als ik berg afga) dan zit mijn BP steeds tegen mijn zadel aan. Erg verveelend. Hij kan niet meer "korter" gemaakt worden door het verstellen van de bandjes. Dus ik vroeg me af of het kwaad kon als je van de onderkant 1 a 2 cm afsnijd. Wat er in zit is een soort "schuim"/rubber achtig iets met gaatjes er in (ik denk tegen de warmte ?) en verder donker grijs. Dus weet iemand of ik hem bij kan snijden ? of dat hij dan direct onveiliger word ?

groetjes nina

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:15

Ik geloof van wel, ik heb een wat ouders bodyprotector van Kieffer ( dacht ik ) en daarvan is mij gezegd dat als ze te lang zijn, je er gewoon een stuk vanaf kan snijden. Nu zijn al die bodyprotectors van hetzelfde type van hetzelfde materiaal gemaakt, dus zou je er volgens mij in principe wat af kunnen snijden

Anoniem

Re: bodyprotector kleiner maken ? (stukje er vanaf snijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:16

Hebben die dingen een veiligheidskeurmerk, wat je ook ergens voor nodig hebt? want dan mag je nl zelf geen veranderingen aanbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:19

Sonja schreef:
Hebben die dingen een veiligheidskeurmerk, wat je ook ergens voor nodig hebt? want dan mag je nl zelf geen veranderingen aanbrengen.

de mijne heeft idd een veiligheids keurmerk

@Inujojo:
heb jij zo eentje van kieffer met van die ribbeltjes er op ? want die hangen hier bij de paarden winkels in de buurt ook en dan zou ik even kunnen kijken of dat het zelfde materiaal is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:22

Dat keurmerk vervalt dan wel, als je zelf een aanpassing eraan doet.
Moet je dus ff rekening mee houden als je 'm bv verplicht aan hebt voor (ik noem maar even wat) bv springles of cross oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:53

Sonja schreef:
Dat keurmerk vervalt dan wel, als je zelf een aanpassing eraan doet.
Moet je dus ff rekening mee houden als je 'm bv verplicht aan hebt voor (ik noem maar even wat) bv springles of cross oid.

Ik snap dat dat dan vervalt... maar ze zullen het niet controleren denk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:57

Mogelijk wel als je een ongeluk krijgt... En dát is het moment dat je zo'n ding het hardst nodig hebt.
Als je dat wilt voorkomen dan zou je je leverancier kunnen vragen om je bp op te sturen naar de maker om die een aanpassing te laten doen. Ik denk dat je op die manier dergelijk gedoe wel kunt omzeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:57

Sonja schreef:
Mogelijk wel als je een ongeluk krijgt... En dát is het moment dat je zo'n ding het hardst nodig hebt.
Als je dat wilt voorkomen dan zou je je leverancier kunnen vragen om je bp op te sturen naar de maker om die een aanpassing te laten doen. Ik denk dat je op die manier dergelijk gedoe wel kunt omzeilen.

Dat is mss wel een idee :)

octopussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:00

ja, lijkt me niet verstandig te gaan snijden in iets wat goedgekeurd is..