'k Doe het zelf ook weleens.. Heb dan wel een zadel met geen gedwongen zit, maar heb er eerlijk gezegd geen problemen mee gemerkt. Maargoed, voor hoge hindernissen lijkt het me niet ideaal, zomaar een sprongetje is prima te doen
Guusje1
Geplaatst: 24-01-09 21:17
Je kan wel met een dressuurzadel springen, maar ik vind het niet lekker. Ik heb ook altijd erg last van me knieen dus daarom dat ik gewoon een springzadel heb(rijd ook wedstrijden). Maar het zou wel kunnen. Beugels gewoon paar gaten korter.
ieder een zegt wel dat je er mee kunt springen met een dressuur zadel maar dit kan tot een laag sprongetje maar ga je toch boven de 80cm moet je echt wel een veelzijdigheids zadel of spring zadel op doen want anders heb je grote kans dat je de schouders van het paard kunt blesseren door de lange zweetbladen (door de DA vertelt en ruitersport) omdat het paard zich dan niet makkelijk kan bewegen over de hindernis. het is niet voor niks een DRESSUUR zadel voor dressuur want probeer maar niet met een dressuur zadel de spring ring in te gaan dan word je er wel uit gestuurt daar zijn veelzijdigheids en spring zadels voor.
maar dit gaat maar om het laaste kwartiertje, doen het dan niet te vaak en ga niet te hoog want het is duidelijk niet goed voor je paard om met een dressuur zadel te veel en te hoog gaat springen.