[WN] Ervaringen westernzadel bij een haflinger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sabientje4

Ervaringen westernzadel bij een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:32

hallo,wie heeft er ervaring met een westernzadel op een haflinger.ik rij veel in de bossen en lange tochten.ik wil nu over gaan op een westernzadel en westernhoofdstel zonder neusriem,dat rijdt buiten op lange ritten veel prettiger.er zit ook enorm veel prijsverschil in deze zadels,weet dat die goede over de 1000 euro kosten.dus wie heeft er ervaring mee en weet een goede plek waar ik evt zo,n zadel kan kopen???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige tag verwijderd.

biancavos

Re: [HAR]ervaringen westernzadel bij een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:29

misschien kan je dit beter plaatsen in het tack gedeelte van het westernforum, daar komen meer mensen die er veel vanaf weten..

Anoniem

Re: Ervaringen westernzadel bij een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:02

HAR --> WN-TR.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:57

Ik heb zelf geen Haflinger en kan je daar niet in adviseren. Wel is het ene paard (lees Haflinger) het andere niet dus je zult toch een zadeltje nodig hebben dat echt helemaal past op jouw paardje.
Ik heb mijn zadel (Billy Cook roundskirt) bij Arthur in Vorstenbosch gehaald. Ben ik erg tevreden mee. :)) Ik heb toen mijn paard meegenomen en dan maar zadeltjes passen. Vanwege de korte rug van mijn paard pastte er maar een paar zadeltjes (en geloof me ze hebben er daar heeeeeel veel), dus zo nauw komt het. Verder: goedkoop is meestal duurkoop!!! Dan maar wat langer sparen voor een kwalitatief goed zadel dat jaren meegaat, dan je paard aan gort rijden.
Een vriendin van mij rijdt ook alleen recreatief en zij heeft een Australian Stock zadel, die zit echt super super lekker en is ook zeker het overwegen waard!

Succes met het vinden van het ultieme zadel!

barbarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:18

als eerste is het makkerlijk om een paar dingen te weten

is je haflinger breed?
welk maar boom heeft hij/zij nu met een engels zadel?
wat is je busget?
wat is de lengte van de rug?

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:20

Ik heb ook een haflinger. Daar heb ik een 'gewoon' western zadel op liggen. (dus geen roundskirt).
als jou haf een korte rug heeft zal je eerder neigen naar een roundskirt zadel omdat die wat minder lang zijn.
Wat yildiz al zegt, Arthur heeft vreselijk veel, komt ook aan huis, euro- horse komt ook aan huis om zadels te passen.
Laat je bij hun goed informeren dan komen jullie er wel uit.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:35

Korte ruggen en Euro-horse gaan niet altijd goed samen, tenzij je gezegend bent met maatje 36. Maar ik zou idd het zadel goed laten passen door iemand met veel ervaring, er zijn er genoeg die een goede passervice bieden maak daar gebruik van ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:32

Volgens mij was hier laatst al een topic over, de combi westernzadel en halfinger.

Ik heb zelf een White Star op mijn haflinger liggen en dat bevalt me super!

FGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:36

Ik heb zelf een SRS zadel op mijn haflinger liggen bevalt super. Je kunt het beste een ritje met je haf naar Arthur in Vorstenbosch maken. Noem hem je budget en binnen die prijs kan hij voor een zadel zorgen dat goed op je haf past. Het is echt de tijd en moeite waard. Een tweede handsje is al lekker ingereden en zit derhalve al wat comfortabeler. Ga je het op marktplaats proberen neem dan iemand mee die weet waar je op moet letten. Een slechtzittend zadel vernielt je paard en je eigen plezier in het rijden op de lange termijn. Veel succes.

MagicForGold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:31

ik reed altijd gewoon op een zadeltje van de divoza, ik reed em overal op op een pony op een tuiger maar ik rij hem nu op een haflinger, met een dikke pad eronder, het gaat lang mee, ( ik heb em nou ong 8 jaar) het zit goed en het wil prima voor je paard.
veel suc6

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:34

Ik heb al het 3e zadel voor mijn haf, een continental equiflex en die bevalt super maar is ook iets aan de lange kant (euro-horse!haha..)...heb hem 2e hands gekocht, wel met passen erbij, zou anders niet durven! het luistert heel nauw dus ik zou beter goed advies inwinnen!