Zadel met verwisselbare boom, of toch maar niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Zadel met verwisselbare boom, of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 17:53

Ik heb een nieuw zadel nodig. Op dit moment ligt er een Wintec met Cair op, 17.5 inch. Dit zadel gaat binnenkort naar een ander paard, en dus heb ik een nieuwe nodig. Zóveel geld heb ik nou ook weer niet liggen, dus ik ben op zoek naar een enigszins voordelige optie.
Nu gaat het om een paard wat behoorlijk smal is gebouwd, maar ook nog weinig spieren heeft. De bouw verandert niet, de spieren natuurlijk wel, vandaar dat er nu een zadel met verwisselbare boom op ligt. Alleen zijn deze zadels, ook tweedehands, veel duurder dan zonder die verwisselbare boom. Wat kan ik nu beter doen, een goedkoper zadel met vaste boom, of toch voor die verwisselbare boom gaan? Het paard wordt overigens alleen recreatief bereden, er zijn voorlopig geen wedstrijdplannen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:58

Ik heb het wel
Van thorowgood. Echt ideaal. We hebben er 2 voor onze haflinger. 1 haflinger gaat weg, en we hebben nu een nieuwe haflinger. Maar die heeft een smallere schoft.
Dus daar kan een andere boom in, en past het weer prima. Ook zit er een fish systeem in dus als je geen wedstrijden rijd is dat ideaal. Ook als je paard wat dunner is in de zomer. kunnen de fish erin en dan is de boom ook smaller. Met de stubben zadels hadden we altijd problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:52

Christyj138 schreef:
Ik heb het wel
Van thorowgood. Echt ideaal. We hebben er 2 voor onze haflinger. 1 haflinger gaat weg, en we hebben nu een nieuwe haflinger. Maar die heeft een smallere schoft.
Dus daar kan een andere boom in, en past het weer prima. Ook zit er een fish systeem in dus als je geen wedstrijden rijd is dat ideaal. Ook als je paard wat dunner is in de zomer. kunnen de fish erin en dan is de boom ook smaller. Met de stubben zadels hadden we altijd problemen

wat is een fish systeem ? en waarom mag het met wedstrijden niet ?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:01

Christyj138 schreef:
Met de stubben zadels hadden we altijd problemen

?