Ainsley of Daaleman

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

duco

Ainsley of Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:04

Ik wil in mei een nieuw zadel aanschaffen omdat mijn zadel na ongeveer 15 jaar aan vervanging toe is. Mijn voorkeur gaat uit naar een engels kwaliteitszadel (ainsley) omdat ik hier goede ervaringen mee heb qua kwaliteit, pasvorm en duurzaamheid. Nu heb ik ook een mooie daaleman gezien. Wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit van een daaleman zadel is? Het is iets duurder dan een ainsley zadel maar is het ook een goede kwaliteit? Krijg ik waar voor mijn geld?
Bedankt!

Naz

Re: Ainsley of Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:12

Ik heb ze beiden gehad en verschillen wel enorm in pasvorm.
Ainsley is behoorlijk gedwongen en daar moet je wel van houden. Kwalitatief niks op aan te merken en dat zadel lag ook heel mooi op mijn paard.
Ik heb een paar jaar geleden een Daaleman op maat laten maken, voordeel is dat je dan zelf ook wat wensen kunt aangeven. Kwalitatief ook super, ik zou niet anders meer willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:45

Wij hebben op onze 5 paarden een Daaleman liggen zijn egt supper zadels hij is 4 jaar oud maar lijt nog als nieuw

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:03

Daaleman!
Mijn vriend en ik rijden allebeide op een daaleman zadel.
Zowel springen als dressuur.
En we gebruiken ze allebeide op meerdere paarden.

(ik heb trouwens wegens verkoop paard en overcompleet nog een daaleman gps2 te koop met brede boom)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:04

Ainsley gaat vaak terug wegens gebroken bomen. Ainsley zadels hebben kunststof bomen die snel breken.
Ben nu zelf in het bezit van Daaleman zadels (tevens 1 nieuwe te koop) en die vllen goed. Breken nooit vanwege de verende boom. Aanpasbaar. Je betaald iets meer maar je hebt wel wat.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:36

Ik heb ook een Daaleman zadel, al 7 jaar en ik ben er erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:54

Ezmee schreef:
Ainsley gaat vaak terug wegens gebroken bomen. Ainsley zadels hebben kunststof bomen die snel breken.
Ben nu zelf in het bezit van Daaleman zadels (tevens 1 nieuwe te koop) en die vllen goed. Breken nooit vanwege de verende boom. Aanpasbaar. Je betaald iets meer maar je hebt wel wat.

Ainsley heeft geen kunststof boom.
De ainsley heeft wel modellen met een verstelbare boom, alleen de meeste mensen weten niet dat je, om het zadel te verstellen, dat je eerst de 2 'remmetjes' los moet draaien. Ws lopen mensen te 'doe-het-zelven' aan die boom, zodat je het ( enigzins precaire) mechanisme sloopt.

Het niet breken van een verende boom is onzin. Juist de balijnen van een verende boom zijn gevoelig voor breken.

Ainsley heeft een hele mooie pasvorm, goede kwaliteit leer. Breed tussenkanaal, iets wat ik van Daaleman niet altijd kan zeggen, en een voldoende breed tussenkanaal is ZO belangrijk.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:32

Een té breed tussenkanaal is ook niet goed. Ik vind dat daaleman dat maatwerk prima voor elkaar heeft!

duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:14

Ok bedankt mensen voor de info. :D