Zadel interhyppique ... wie ervaring ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Zadel interhyppique ... wie ervaring ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 11:22

Weet niet of er al een topic is maar nu wil ik met mijn verjaardag een zadel vragen :o ( juli ) hahahahha.
Maar nu heb ik een dressuurzadel gezien black en white bij hun en ben er helemaal weg van.

Nou is het niet zo dat ik wedstrijden rijd misschien 2 keer in het jaar onderling dus allen recreatie en dressuur onderling.
Ik heb een haflinger en en van wintec heeft ze een medium boom.
Maar nu is mijn vraag wie heeft ervaring met deze zadels of kan ik dan beter kijken voor een goede 2 e hands bij de ruitershop

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:37

Concorde

Re: Zadel interhyppique ... wie ervaring ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:20

Ga voor een goede 2ehands. Daar ga je jezelf qua zitcomfort een groot plezier mee doen, en je pony zeker.

Zadels zijn dure dingen om te maken. Leer is duur, en veel is nog handwerk. Als ze nieuw erg cheap zijn moeten ze érgens op hebben bespaard. Dat doen ze op leerkwaliteit, maar ook op de dingen die je zo niet opvallen. De vulling in de kussens, de manier waarop de beugelriemhaken vast zitten aan de boom, de stevigheid van de boom, etc. Ik heb ook een heel leuk uitziend goedkoop nieuw zadel gehad, maar ben daar héél hard op terug gekomen.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:35

Ik zou het niet doen, goedkoop is duurkoop je kan veel beter een 2ehands zadel kopen, vaak kan je die voor een mooi prijsje kopen, en heb je er veel meer aan. ;)

Yoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:23

maar dat weet je toch niet zeker?
kan toch goedkoop EN kwaliteit hebben?
nouja kwaliteit wil ik niet zeggen, maar een prima zadel, kan toch?

kan het ook niet met inrijden? ;(
(dan gebruik ik het eerst op de manege.)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:57

Laat je goed informeren, laat ze langs komen !! En laat daarna nog een keer de zadelmaker er naar kijken !!

Ik heb er tijd geleden 2 goede zadels gekocht ;)