[WN] specialized saddles

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

johanna29

specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 06:13

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van de nieuwe nederlandse importeur van dit zadel. Tja, wat moet ik daar mee als je zeer tevreden bent over je BM :D
Nu geef ik al een poosje les aan een endurance/western ruiter met een arabaische volbloed merrie. Zij heeft een aantal jaren geleden via de oude importeur een spcialized zadel voor haar AV gekocht. Heb het mailtje maar naar haar doorgestuurd omdat we beide de indruk hadden dat dit zadel niet meer zo fijn lag. Het gevolg was dat we gistern een prive zadel pas clinic hebben gehad van de "uitvinder" David Kaden. Moet eerlijk bekennen dat ik zeer angenaam verrast ben door dit systeem!!!!!!!!!
Het is wel een zadel met een boom maar je kunt dmv "skims" het zadel nagenoeg op maat maken van elk paard. Ik ben geen expert maar dit geeft een aardig beeld hoe het systeem werkt http://specializedsaddles.com/new/index.php/features
Nomaals ben zeer aangenaam verrast en ga mij dan ook verdiepen in de DVD's die we hebben gekregen ;)

met vr.gr. johanna

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:46

Ik heb begrepen dat de meeste werderverkopers in Nederland gestopt zijn met de verkoop, waarom zou dat dan zijn?
Dat stond een tijdje terug ook hier op Bokt.
Neem me niet kwalijk als dit niet klopt, heb het ook alleen maar gelezen.

Ik vind wel dat ze leuke zadels hebben, maar ook heirvoor geld een leuk prijskaartje ;)
Maar het westernmodel :9 WOW!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:00

Ik ken het systeem en ook de DVD en heb de zadels bepoteld :D
Ik heb begrepen dat er 2 standaard bomen zijn die idd met shims op maat gemaakt worden.
Heel handig met de bijgeleverde shimset die rondom van klitteband zijn.

Mijn probleem met dit systeem is als je één zadel op meerdere paarden wilt gebruiken.
Als BM-gebruiker weet je als geen ander hoe fijn/makkelijk die zadels dáárin zijn.
Met die shims heb ik het probleem dat je als 'onwetende' maar wat aan gaat klooien en misschien meer kwaad als goed doet.
En wat ik begrepen heb van degene die er nu mee gestopt is kwam die dus niet aan huis om te passen. Eén keer werd het zadel 'afgesteld' en that's it.

Maar het concept is interessant en als mensen meer willen weten kunnen ze hier terecht
[EA-CO] Zadels passen!!! In Arnhem en Drenthe

Berdien

Re: specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:41

Ah, dus dit zijn de zadels waar je het zondag over had.
Ik vind ze niet zo mooi :o := en inderdaad, voor meerdere paarden is het ook niet even praktisch. En aangezien Flynn over goed anderhalf jaar ook ingereden moet worden... Ga ik maar gewoon voor boomloos.

De techniek op zich lijkt me helemaal niet gek, maar denk dat DD een goed punt heeft met het aanrommelen :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:53

ik heb ze ook in handen gehad en vond ze erg mooi, ook netjes afgewerkt
verder zitten ze zalig

ik ben dus iemand die niet kan rijden met een boomloos zadel, worden mijn paarden niet vrolijk van
ik ben nog aan het dubben of dit een oplossing is

wat ik heb begrepen is dat je een onderkant maakt voor het zadel apart voor ieder paard, dat zou je dan kunnen verwisselen
dan blijft hooguit de vraag hoe het zadel zich houdt als je dat iedere week een paar keer doet
ik vrees dat de klittenband daar niet op bestand is en als dat niet kan , blijf ik een zadel houden wat maar op 1 paard past
wat ik hooguit kan aanpassen als het paard zelf wat van vorm veranderd, maar ik denk dat dat belangrijker is bij een (drachtige) merrie als bij een ruin

verder zijn het zeker geen goedkope zadels
je zit gauw tegen de 2000 euro en daarvoor kan ik heel wat 2de handjes verslijten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:39

Ben naar de zadeldrukmeting geweest afgelopen zondag van deze zadels. In aanmerking genomen wat een zadel in het algemeen kost vindt ik ze eigenlijk niet duur. Wat bij mij doet twijfelen blijft is het aanpassen van dit zadel. Ik kan dit zelf niet. Heb ook gezien hoe dit bij de ROC bij mij gigantisch mis ging. Ook al deed ik dit via mail en tekeningen. Het zadel zat direct lekker en gaf een vertrouwd gevoel. Ook mijn paardje liep er gelijk lekker onder. Ik ga voor het testzadel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:45

wat ik begreep willen ze al weer af van de testzadels en ik wil er pas eentje proberen als mijn jonkie zadelmak is en dat is pas over een paar maanden

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:55

Daar had ik het daar ook nog met iemand over. Omdat mijn paardje al ingereden is en ik haar al een beetje ken weet ik ook hoe ze op zadels reageerd die niet goed liggen. Zo geeft mij een testritje al heel veel informatie. Wanneer jij echter je paard net zadelmak hebt en ze zoekt nog de balans krijg je volgens mij heel veel warrige informatie. Ik zou in de eerste tijd met een zo goed mogelijk tweedehands zadel rijden of een uit je eigen zadelkamer.

wist niet dat ze van de testzadels af willen? Hebben ze daar een reden voor aangegeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:01

@Spatter: wil degene die het nu net overgenomen heeft van de testzadels af?? Of degene die er net mee gestopt is??

mimamurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:04

IK wil hier wel even wat over zeggen, ik heb bij een bedrijf gewerkt die deze zadels verkocht.
Als je met deze man in zee gaat krijg je niets anders dan ellende.
BV: je bestelt een zadel naar jou wensen allereerst moet je er maanden op wachten.
Dan komt hij binnen en lijkt hij niet op het zadel die je bestelt had.
Weer maanden wachten en weer niet het juiste zadel.
Als je dan probeert om contact te krijgen met david is hij niet bereikbaar.
Dit is meerdere malen gebeurd.
Dit is mijn ervaring met David (specialized saddles)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:15

DD diegene in Belgie had geen testzadels, je kon wel bij haar thuis een zadel proberen

ik bedoel diegene die net begonnen is
ik had haar een mailtje gestuurd in verband met de testzadels

mimamurf dat klinkt niet goed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:29