Ik rijd altijd met touwteugels, maar wil voor netjes toch een paar "gewone" teugels erbij. Wat zijn fijne teugels en waarom ? En zijn er ook teugels langer als 3 meter ?
Hoi, Ik vind teugels met lederen tussenstops erg fijn, dan kan je altijd goed kijken of je de teugels goed gelijk hebt. En of er zulke lange teugels zijn!? Ben bang van niet.
Het zijn westernteugels, dus wel twee 'losse' teugels. Ze zijn lang en dik en van de beste kwaliteit leder die op de markt verkrijgbaar zijn. Liggen echt super in je hand! Kijk maar eens bij Arthurs westernstore op de site.
Ik heb van die leren teugels met rubber aan de binnenkant voor meer grip. Vind ik zelf erg fijne teugels
_Merato_
Geplaatst: 22-01-09 17:46
Voor Yetse, die op buitenritten nog weleens mega enthousiast wil worden (lees: geweldig lomp!) heb ik doorgestoken lederen teugels. Prima houvast, ook als het regent worden ze niet glad.
geen idee, denk dat ze rond de 3 meter liggen. zijn in ieder geval lang genoeg voor bij een groot paard
Koper
Geplaatst: 22-01-09 23:02
Katoenen teugels met wat rubber erin vind ik erg fijn, die zijn ook te koop in hippere kleurtjes dan zwart. Ze geven goede grip. Die stopjes vind ik niks, doet pijn aan je vingers.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-01-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb ook leren teugels met leren stops erg fijne teugels
WendyBZ
Geplaatst: 23-01-09 08:02
Ik heb een paar biothane met grip, hele fijn en lekker lang, ik hou ook niet van korte teugels.
JolandaS
Geplaatst: 23-01-09 15:13
Ik gebruik teugels van stof met rubber erdoorheen en stopjes. Soepel materiaal met veel grip waardoor je niet erg hoeft te knijpen in je teugels. Ook bij kou en regen heel prettig. De stopjes vind ik handig als controle dat beide teugels even lang zijn. Ik 2 langharige IJslanders dus mijn teugels verdwijnen altijd in een bos manen. "Paardenteugels" zijn voor mij veel te lang.
Ik vind zelf die (bijna) geheel rubberen teugels 't fijnste helemaal rondom met rubber (behalve in 't begin en 't midden/gesp) maar veel mensen vinden dat vréselijke dikke teugels vinden ze ook vaak te dik ofzo.
Die rubberen teugels daar kan ik inderdaad helemaal niets mee! Stopjes vind ik ook erg handig, ik heb nog wel eens de neiging om de teugels te laten 'glippen' en bij deze teugels heb ik daar minder last van.
Ik rij met leren teugels met leren stops. De stops zitten binnenin het leer verwerkt. Het doet dus ook geen pijn aan je handen zoals je bij stoffenteugels met rubberen stops hebt. Ik heb wel moeten wennen aan de dikte, maar vind ze nu juist fijn.
Ik rij zelf met stoffen teugels met leren stops. Maar ik vind leren teugels met stops ook heel prettig. Ik vind de stops heel handig om te kijken of gelijke lengte heb en als mijn paard lastig doet, kan hij de teugels minder makkelijk uit mijn handen trekken.
Ik heb gewoon glad leer... Ik heb ooit eens een paar teugels gehad waarbij de stopjes ongelijk zaten, dat was echt vreselijk. Ook zitten die stopjes altijd op de verkeerde plek. Voor in de regen heb ik glad leer met rubber aan de binnenkant.