Welk dressuurzadel van BR kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Welk dressuurzadel van BR kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:49

Ik heb geen idee welk zadel van BR fijn is dus ik hoor graag jullie visie op de verschillende zadels.
Ik wil graag een lekker diepe dressuurzit en graag dikkere kniewrongen voor een goede beenligging.
Ook moet het zadel op mijn nrps e-pony passen en als het een beetje kan ook op een maatje groter,klein paard.

Wat zouden jullie mij aanraden?
Ikzelf zat te denken aan de Mozart maar afgaande op een plaatje is moeilijk kiezen vind ik zelf.

Collectie dressuurzadels kun je vinden op http://www.br.nl
En wat is jullie ervaring met de verschillende zadels?

_BlackPearl_

Re: Welk dressuurzadel van BR kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:12

bij mijn vorige pony had ik de BR Strauss
vond het een heel goed zadel, super kwaliteit, en zat super!
alleen denk ik niet geschikt voor jou, want die had totaal geen diepe zit en ook geen dikke kniewrongen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:03

ik heb een tijdje met de leijda streik gereden. vond het een fijn zadel. wel aardig vlak in de zit, maar dat vond ik absoluut niet storend (terwijl ik normaal wel van de diepe zittingen ben)

wel lekker dat je een zadel mag uitzoeken zeg! moet zeggen dat de Bach er zo op het plaatje wel prettig uit ziet.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:04

als je dit in overleg besloten hebt, dan denk ik dat je ook wel kan passen? Dat kan je normaal ook, als een nieuw zadel koopt. Dus dan zou ik dat proberen, en zorgen dat er iemand bij is met verstand van zaken.
Leuke deal trouwens ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:59

ik heb de leijda streik.
heerlijk zadel, maar ik vrees niet geschikt voor jouw.
heeft namelijk geen diepe zit een ook geen dikke wrongen.
al weet ik niet of wrongen aan te passen zijn.

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:59

Ik heb vroeger zelf met een Mozart van BR gereden en was daar heel tevreden over. Echt super qua zit. En ik heb het ook nog op een kleiner paard gebruikt en dat zat perfect.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 12:36

Passen kan helaas niet hun nemen hem recht uit hun magazijn mee.
Ik heb gekozen voor de Mozart 2 die heeft een betere drukverdeling op de paarden rug dan de Mozart 1.

Een vriendin van mij werkt daar en die dacht dat ik een meduim boom nodig had,ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen.
Wat voor boom hebben jullie in je BR-zadel en op wat voor paard of pony ligt dat?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:10

Ik heb ooit eens een br gepast, geen idee welk type. Ik had voor mn hafje een medium boom nodig. Ik ben uiteindelijk voor een knightrider gegaan omdat ik de br niet lekker vond zitten. Maar de medium paste wel goed qua boom, maar verder paste die toch niet lekker.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:26

Een vriendin van mij heeft de BR Mozart II en ik persoonlijk vind dat een heelijk zadel om mee te rijden. Deze ligt dan op een gelder x kwpn. Bij dit zadel kun je ook de kniewrongen veranderen.