drukplekken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 10:06

Als sinds een tijd valt me op dat m'n paardje bulten heeft bij de singel.(geen idee eigenlijk hoe lang het er werkelijk al zit) Links is het erger als rechts. Hij is er licht gevoelig op als je er aan 'port' en met aansingelen merk ik nix, geen lelijk gedrag, drentellen of iets.

Kunnen die bulten van de singel zijn ? Hij heeft een dressuursingel, zo'n zachte neoprene. De bulten zijn ongeveer een kindervuist groot, links dus groter als rechts, ongeveer ter hoogte waar de gespen op de singel zitten.

In geval van drukplekken, wat is dan een slim idee om het te voorkomen? Bontsingel? Of wat anders? Hij heeft een tijdje op rust gestaan wegens kreupel zijn, dat is om en nabij 3 / 4 weken geweest en in die tijd is het niet weg gegaan.

Wie heeft er tips?

gerano

Re: drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:09

mijn paard had op ook een bult aan de singel en uiteindelijk bleek het een vetbol te zijn. mss gewoon even een DA naar laten kijken, die kan je uitsluitsel geven.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 10:12

vetbollen zijn echt hard, dat is dit niet. Dit is gewoon vleesig zegmaar.

Mag ik vragen wat er aan die vetbol bij jou paard is gedaan? Want ook daar heeft de mijne er 1 van vermoed ik...

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:31

gewoon weg laten nemen door de DA, ik mocht wel twee weken niet rijden of longeren met longeersingel, vermits anders de singel de wond terug open schuurde.

tessa1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:32

je kan een adere singel proberen, of je neopreen singel een keer goed wassen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:29

Je zou een andere maat singel kunnen proberen als de bulten ter hoogte van de gespen zitten. Mss is ze net daar gevoelig?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:00

tessa1982 schreef:
je kan een adere singel proberen, of je neopreen singel een keer goed wassen

singel is net nieuw en niet vies, dus dat is het hem niet. + ik heb in de tussentijd een stuk of 5 singels gebruikt. Een thorogood en een lederen waarvan hij zelfs wondjes kreeg. Andere waren allemaal de zelfde neoprene. 1 maat 65 wat veel te lang werd en 2 van 55 cm. Ik geloof dat bij alle singels het probleem geweest is...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:04

Heb je er ook al eens 1 geprobeerd met aan beide zijden elastische einden?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:01

yup, de lederen en thorogood ook geloof ik waren dubbelzijdig van elasthiek voorzien