Wie kan me helpen? Ik ben ten einde raad (en m'n zadelmaker ook...?!?!).
Even kort: ik zoek een zadel voor een Fries dat GOED ligt...
Ik rijd een Friese merrie van mijn oom. Heb sinds een jaartje een nieuw Kentaur (medea 2) dressuurzadel gekocht (850 euro excl. beugels etc.). Zadelmaker is toen geweest en heeft allerlei zadels gepast. Deze lag mooi en heb hem gekocht.
Nu schuift hij vreselijk naar voren. Ik zit te veel op de achterkant en hij helt naar achter. Opvullen is 2 keer gebeurd: hielp niet.
Duur dek eronder met uitneembare kussens: helpt nog niet. (Wilde ik eigenlijk niet, maar dit was een noodoplossing).
Zadelmaker is namelijk nog 3 keer geweest met verschillende zadels, tweedehands en nieuw. We hebben er ongeveer 20 zadels opgehad, zoals JC, Ainsley, Nightrider, Wintec. Een tweedehands zadel van een superbrede haflinger schoof óók naar voren...! Zelfs de Wintec met verwisselbare boom schuift naar voren..! Ik ben ten einde raad..Het is ontzettend vervelend als je na je proefje zo'n beetje boven op de nek van je paard zit...!!
En wat nog veel erger is: de rug van onze mooie stermerrie!
Ze is drachtig, maar het veulen verwachten we pas in juli (het insemineren lukte niet in het begin, dus laat drachtig). Ze is van zichzelf ook rond, maar het is meer een luxe- dan een 'boerenfries'. Heeft ook nog redelijk wat schoft, dus het is niet zo dat ze helemaal geen schoft heeft.
Tweespan heeft Fryso zadels, maar wilde ik eerst niet i.v.m. de prijs ('t is niet voor mijn eigen paard).
Mijn zadelmaker zei dat hij zoiets nog nooit gezien had en dat hij eigenlijk een beetje met een mond vol tanden stond. Hij wil er wel alles aan doen om voor mij een goed zadel te vinden, maarja...!?! Dit KAN toch niet of wel?
Zijn hier meer mensen die dit probleem herkennen?
. Op maat gemaakt...hm...hoe duur zit je dan ongeveer? Een dressuurzadel op maat gemaakt?
). Trouwens, als zo'n zadel na 5 minuten doorzitten al 10 cm naar voren schuift (zo erg is het
), is dat zo frustrerend. Mijn geduld wordt er niet beter op tijdens het rijden. 
Zijn bij vrijwel elke ruitersportzaak los t kopen