Hoe duur is een 2e hands Euroriding zadel?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Hoe duur is een 2e hands Euroriding zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:14

Hoi,

Had al een keer een berichtje gepost maar helaas geen reacties gekregen.
Ik kan een 2e hands (of 3ehands) Euroriding vzh zadel overnemen. Het is al een oud model, heeft gebruikerssporen en heeft alleen een klein plaatje waar Euroriding Germany opstaat. Op internet kan ik niets vinden (alleen over nieuwe zadels) maar weet iemand misschien wat een gangbare prijs is?

Heel erg bedankt!

lonnie

Re: Hoe duur is een 2e hands Euroriding zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:19

ligt er een beetje aan, hoe de staat is, hoe oud het zadel is (rood of blauw merkje) en welk type, zit onderling nogal wat prijsverschil in...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:21

Je kunt het beste eerst kijken naar de nieuwprijs van je zadel. Daarna kun je afwegen hoeveel je het zelf waard vind (ligt er dus aan in welke conditie het zadel is). Of even op mp of ergens anders ook naar tweedehands euroriding zadels zoeken, kijken hoeveel ze daarvoor vragen. Maar het gaat er natuurlijk om hoeveel jij er denkt voor over te hebben. De verkoper kan wel een hele hoge prijs zeggen, die jij wel wilt betalen omdat je het zadel wilt hebben.

Ik zou zeggen zo tussen de 400-500 eurie.

Let wel goed op dat de boom niet gebroken is, het best kun je hem laten nakijken door een zadelmaker. En laten passen-opvullen op je paard!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:23

en een diamant is bv duurder dan een opaal, dat scheelt ook in de prijs. ik denk ook zo rond de 400-500 euro

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:24

Heb je misschien een foto van het zadel? Misschien dat iemand hier dan weet welk type het is. Daar hangt natuurlijk wel veel vanaf met de prijs.

Mijn Euroriding vind je tweedehands niet voor 400/500 euro. Maar een opaal bijvoorbeeld inderdaad wel.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:27

foto is inderdaad handig, ook voor de staat enzo. Ik heb hier nog een euroriding diamant liggen veelzh richting dressuur (dus langere zweetbladen) zadel is zo'n 9 jaar oud, je ziet wel egbruikssporen, maar is nog getaxeerd op 500 euro

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:00

lonnie schreef:
ligt er een beetje aan, hoe de staat is, hoe oud het zadel is (rood of blauw merkje) en welk type, zit onderling nogal wat prijsverschil in...

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal een foto maken van het zadel (eigendom manege, ik mag het overnemen voor m'n lease-paardje, maak er nu al gebruik van en ze gebruiken het voor het doorrijden van paarden die net onder het zadel zijn).
Er zit alleen geen rood / blauw merkje op...alleen bovenaan het zweetblad (daar ong. :)) zit een koperen plaatje met Euroriding Germany. Het lijkt niet op wat ik aan Euroriding zadels op Marktplaats etc heb gezien. Misschien is het wel een heel oud model...? Het is altijd een manege-zadel geweest nl.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:14

Wrs is het al een flink oudje, zou voor zoiets echt niet meer geven dan 200,00 vermits (technisch) in goede staat. Dus geen gebroken of scheve boom. Beugelophang oké, zitvlak heel, singelstoten oké e.d.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:19

als ie al zo oud is dat er zelfs geen merkje meer op zit, zal hij idd wat zakken in de prijs, maximaal 250 euro ofzo? maar als het zadel supergoed past, zou ik er misschien iets meer voor over hebben, want dat is natuurlijk het belangrijkst!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:59

Inderdaad even kijken naar de nieuwprijs en dan bepalen hoeveel je er voor wilt geven.
Voor een veelzijdigheidszadel met gebruikssporen e.d. zou ik ook niet veel meer dan 400 euro geven.
Succes!