Vraag over letter in zweetblad Stubben Siegfried

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Vraag over letter in zweetblad Stubben Siegfried

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 10:12

Wie kan mij vertellen wat de letters "XW" betekenen bij de Stubben Siegfried VSS?
Betekent dit eXtra Wide?
Ik heb de firma Stubben al een e-mail gestuurd, maar nog geen reply, maar misschien zijn er bokkers die weten waar deze letters voor staan.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

pirouetje

Re: Vraag over letter in zweetblad Stubben Siegfried

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:40

Bij de dressuurzadels is het zo dat er soms 'extra' vermeld staat, dan gaat het over een extra lang zweetblad, maar bij de VSS heb ik hier nog nooit van gehoord. Ik hou dit topic even in de gaten (ik ben niet nieuwsgierig, maar weet wel graag alles)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:29

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:26

Jahaaa, fijn extra wijde boom! (had ik eigenlijk al gedacht, maar you never know!)
Heel erg bedankt voor jullie reacties! (jullie maken me blijer dan ooit nu ik dit weet, hahaha!)

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:31

Als het om een tweedehandszadel gaat is het natuurlijk niet gezegd dat de boom nu nog steeds extra breed staat, die kan allang zijn aangepast/versmald... Verder kan je ook gewoon een zadelmaker bellen, als het goed is moeten die je ook wel kunnen vertellen of het inderdaad extra wide betekend.(een goede zadelmaker zal het zadel ook kunnen opmeten en je vertellen welke maat hij nu heeft)

Liselot

Re: Vraag over letter in zweetblad Stubben Siegfried

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:04

bij stubben zadels staat bij mijn weten altijd de boommaat met cijfers in het onderste zweetblad gestanst