ervaring Bates Innova

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

ervaring Bates Innova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 10:02

Ik heb momenteel een Bates Innova te leen. Heb er nu 1 keer mee gereden en het zit heerlijk en het zadel ligt goed op mijn paard.

Maar ik zou graag jullie meningen over dit zadel willen hebben.
hebben jullie nog tips in de zin van kijk eens bij dit zadel of ...... noem het maar op.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:50

ik heb een zadel, bates, caprilli.
en ik vind het niet echt zo'n geweldig zadel, omdat ik er niet goed in zit:P op mijn pony lag het zadel eerst goed maar omdat ik anders ging trainen(had em toen pas) is zun bouw veranderd, ik heb liever een zadel met een diepere zit:P maar voor de rest is het een heel goed zadel.
Laatst bijgewerkt door xLittleAngel op 21-01-09 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Re: ervaring Bates Innova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:00

de Inova kun je niet helemaal vergelijken met de caprilli :)
Wij hebben jaren terug ook een caprilli gehad, maar mijn dochter vond het een erg fijn zadel. Is toen mee verkocht met de pony.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:07

ja ik weet niet wat het verschil is, alleen dat het van bates is, daarom dacht ik, ik reageer ffkes:P

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:17

ik heb zelf een caprilli maar deze kun je echt met geen mogelijkheid vergelijken met de innova.
De caprilli vind ik heerlijk, niet te gesloten zit en de kniewrong kan je verplaatsten wat met mijn dikke korte pootjes errug prettig is (meeste zadels zit de wrong op een voor mij lastige plek)
De innova heb ik ook geprobeerd maar deze is vele malen dieper en geslotener in de zit en de wrong is echt gigantisch voor mijn gevoel. en wat voor mij vervelender was, de wrong van de innova heeft niet hetzelfde systeem als de caprilli.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:05

inkepink schreef:
en wat voor mij vervelender was, de wrong van de innova heeft niet hetzelfde systeem als de caprilli.

Ik denk dat je met 'wrong' de verstelbare voorboom bedoeld? Deze is wel degelijk 100 % identiek aan de andere Bates zadels, is ook hetzelfde als de Wintec. Die gaan ze niet anders maken voor maar 1 zadel onder hetzelfde merk. Wel zijn de schroeven waarmee het verstelbare boomsysteem vastzit anders dan van de 'andere' Bates zadels, mss dat hier de verwarring over is?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:39

Ik denk dat ze met wrong ook idd wrong bedoeld, de kniewrong nl. ;)

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:29

aslo schreef:

Ohh....welk systeem heb je dan met een kniewrong die onderling kan verschillen..... :+ :D

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:02

ik heb ook de innova, ben erg blij met het zadel! Ik heb die met de dikke kniewrongen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:22

Ik heb het zadel vandaag weer moeten inleveren.
Zit heerlijk, dat is een feit. Alleen ik weet nog niet wat ik wil.

Bedankt voor jullie reacties

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:05

jolanda10 schreef:
aslo schreef:

Ohh....welk systeem heb je dan met een kniewrong die onderling kan verschillen..... :+ :D

de caprilli heeft net als de wintec van die flexiblocks die je dus door het klittenband op verschillende voor jou prettige positie kunt zetten, de innova daarentegen heeft een op een vaste plek zittende grote wrong, die je dus NIET kunt verplaatsen

dat bedoelde ik met systeem.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:14

Maar bij de innova kun je dikke of dunne kniewrongen bestellen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:20

Nino94 schreef:

da's toch bij de isabel werth?
de innova die ik heb geprobeerd had van de mega contourblocks aan de de buitenkant van het zweetblad nl.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:04

Ik dacht dat je bij de innova 2 verschillende blocks had. Normales en extra dikkes.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:07

blackstar schreef:
Ik dacht dat je bij de innova 2 verschillende blocks had. Normales en extra dikkes.

Ja en die zitten dan gewoon vast.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:10

Ja niet zo als bij de wintec dat dat vastzit met klitteband. Maar normale dat vast zit aan je zadel

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:29

Nino94 schreef:

Nee :o , de Innova heeft contourblocs die zitten aan de buitenkant van het zweetblad, die geven ook een hele andere zithouding dan bijv. de Bates Isabell Werth, hier heb je onder het zweetblad kniewrongen en die kun je idd zelf los en vast halen. Bij de IW zit een set dunne en een set dikke standaard bijgeleverd.

De Innova heeft geen enkele vergelijking met de Iw, vandaar ook mijn opmerking welk systeem er dan bedoeld wordt :?
Het zadel is heel anders van model en de zit is veel opener dan van de IW, hoewel je daarentegen in de Innova wel veel meer houvast hebt doordat het contourbloc aan de buitenkant zit.

Ik heb zelf de normale blocs, zal ook niet zo snel voor die hele grote gaan, dat vind ik een beetje teveel van het goede, maar het gewone bloc geeft als je in het zadel zit een heel mooi beeld en toont heel anders dan dat je ertegen aan kijkt.

Voor iemand met bijv. rugklachten die wel graag voldoende houvast en stevigheid in een zadel wil is deze Innova een uitkomst omdat je heupen niet onder een bepaalde hoek gedwongen worden.