Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Paardje_13 schreef:een beetje honing of stoop op het bit doen of met een snoepje geven?
sorry, moest ik even zeggen
>> heb er over na gedacht, en ben er echt tegen om het met nagel te doen! het was dan ook één keer en nooit weer!:PDniez schreef:Past het bit wel ?
Heeft ze geen last van haar tanden ?
Heeft ze wondjes die je over het hoofd heeft gezien ?
En anders proberen om tegelijkertijd een snoepje en bit in te doen.
Bit insmeren met het sap van een appel.
Een ander bit proberen Bv een bit waar al een appel smaak op zit.
Ik hoef dus niet eens zijn hoofd vast te houden. Ik houd het hoofdstel voor hem en hij pakt het zo in
Ideaal!
pearlfrontri schreef:Vaak nemen ze het bit ook niet in omdat het koud aan voelt in de mond. Met dit weer ook niet zo gek als het in de schuur hangt. Als je het tegen de lippen aandrukt voelen ze als dat het koud is. Misschien moet je het eens opwarmen of tijdelijk een appelbitje gebruiken zodat ze "lekkere" ervaringen krijgt.

Als jou pony met d'r lippen het snoepje al probeert weg te krijgen zonder het bit aan te nemen, gewoon beter vast houden. Laten zien dat ze alleen het snoepje krijgt als het bit mee gaat. En dan uiteraard zorgen dat je wel 1 van de favo snoepjes hebt
Werkte in mijn geval dus bijzonder goed! 
), langzaam afbouwen en nou doet ze haar mond al open als ik het hoofdstel om wil doen en ze is er echt niet vervelend van geworden. Ze gaat er niet om bedelen ofso.