Gesp deken zelf repareren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Gesp deken zelf repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:21

De gesp van mijn deken is eraf, losgelaten stiksel.
De deken is op die plek niet kapot ofdergelijke, maar nu wil ik hem graag repareren, kun je dat zelf?

Wat heb je voor draad nodig die sterk genoeg is en heeft er hier iemand ervaring mee?

Hoor het graag!
Deken weg brengen om te repareren is hier geen optie, veels te duur! ;)

Anoniem

Re: Gesp deken zelf repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:30

Ja hoor :j dat kan prima doet mijn moeder ook altijd :)
Zal zo even vragen wat voor draad ze gebruikt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:21

Gebruik sterk kunststof garen, geen katoen, en met een waxlaagje. Katoen gaat rotten na verloop van tijd. Is in de betere fourniturenzaak te krijgen in allerlei verschillende kleurtjes. Vraag naar het garen dat ook gebruikt wordt om bekleding voor bankstellen te naaien, dat is sterk zat ;) Daarna is het een kwestie van een naald met goede punt uitzoeken en het stiksel stevig vast te maken. Succes!

hmarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:53

Moet geen probleem zijn. Ik maak het vaak zelf op de naaimachine. Hiervoor mag het natuurlijk niet te dik zijn, dan moet het met de hand. Gebruik idd kunststof garen, nylon is vaak het meest verkrijgbaar in allerlei kleuren. Let hierbij wel op dat de stiksel niet aan de 'paardkant' uitsteken. Kunststof garen kunnen soms wat scherp zijn, gevolg is irritatie.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:17

Aha, ben ik weer even blij!
Fijn, ga morgen meteen opzoek naar andere garen, kunstof!
Hier in het dorp heb je zo'n winkeltje als ik het goed heb en anders ga ik naar het dorp!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:01

Nou ben dus overal geweest en iets van kunstof kon ik nergens krijgen, zelfs niet in de speciale garen/naai winkel.
Ben toen naar de viswinkel gegaan en heb me visgaren/nylon gehaald, ga het ermee proberen, gaat het dan weer stuk dan zie ik dan wel verder.

Roomiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:07

Veel succes :D als je een beetje kan naaien moet het wel lukken! Alleen idd opletten dat het niet prikt in je paard z'n buik