In het ene jaar dat ik hem heb hebben er al drie zadels op gelegen, van allemaal kreeg hij na verloop van tijd drukplekken (volgens de zadelmaker lagen ze wel goed =/).
Nu moet ik dus weer een nieuwe kopen, maar ik heb geen zin in weer een miskoop.
Mijn paard heeft niet echt een moeilijke rug, maar wel heel gevoelig, van de kleinste drukking krijgt hij al hele bulten.
2 mensen bij mij op stal hebben een hulsebos, zij zijn heel tevreden. Ik heb ook even op hun zadel gezeten en het zat echt heerlijk. Op hun paarden lag het wel goed, maar aangezien ik hier op bokt zoveel negatieve verhalen lees twijfel ik.
Verder zit ik te denken aan misschien een zadel met luchtkussens. Maar hebben jullie daar ervaring mee? Kan zo'n zadel door de lucht ook niet meer drukken? Hoe is de kwaliteit van deze zadels? En is het 1 merk zadel, of zijn er verschillende merken die zo'n zadel maken?
Tips over andere goede zadels/zadelmakers zijn ook van harte welkom xD
Het is wel de bedoeling dat mijn paard zich nog verder kan ontwikkelen/meer spieren kan krijgen en dat het zadel ook nog past alstie bv 8 is.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
) maar door de headplate en de mate van oppompen van de kussens super passend te maken.