Hoefschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:19

Hoi bokkers,

ik heb een vraagje. Soms tijdens het rijden tikt mijn pony met zijn achterhoeven zijn voorhoeven aan.
Hij is nog vrij jong (5 jaar) Dus soms tijdens het rijden tikt hij met zijn achterbenen zijn voorbenen/hoeven aan. Ik rij altijd met peesbeschermers om. Maar ik zit nu toch te denken om hem ook hoefschoenen aan te doen, ben zo bang dat hij zichzelf pijn doet.
Hij wordt gewoon om de 6 weken netjes bekapt, en heeft zeker geen lange hoeven ;)
Maar zijn paarden soms kriebelig met springschoenen? dat ze er minder fijn op lopen?
En zou ik ze aanschaffen voor hem, en zo ja, welke zijn goed, zacht en blijven lang heel voor een normale prijs.

Alvast bedankt :D

Divine

Re: Hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:34

Wil je HOEFschoenen of SPRINGschoenen gaan gebruiken? Daar zit namelijk een groot verschil in!

Hoefschoenen zijn bedoeld als vervanging van een hoefijzer, en niet direct om de koot en kroonrand te beschermen tegen aantikken van achterhoeven of het raken van bijv. springbalken.

Ik denk dat je hier springschoenen bedoelt ;).

Over het algemeen lopen de meeste paarden zo weg als ze springschoenen om hebben. Zolang je goed passende springschoenen omdoet die niet gaan schuren ondervindt een paard er geen hinder van.

Welke ideaal zijn, dat is een beetje kwestie van uitproberen. Ik gebruik zelf neopreen springschoenen met een kunstleren buitenkant voor mijn pony (samengestelde menwedstrijden). Tot nu toe blijven deze erg goed en ze geven geen wondjes.

Gebruik even de zoekmachine, er zijn hier al veel (recente) topics over geweest, vooral over wat nu goeie springschoenen zijn...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:59

oeps!
springschoenen ja, haha wat dom :P

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:59

maar dankjewel voor de uitleg!