ik heb een hele poos nagedacht voor ik dit topic zou plaatsen,omdat ik toch een beetje
bang ben voor de reacties van de bokkers
het zit namelijk zo;
ik rij mijn pony momenteel al een poosje met een pessoabit,op het eerste gat.
hiervoor heb ik gekozen omdat mijn pony soms erg met me aan de haal ging,en ik daarbij bijna geen controle meer had.
met de pessoa kon ik met losse teugel rijden,en als ze dan onder me uit ging rennen kon ik de teugels even rustig opnemen waardoor ze er weer aan herrinnerd werd dat ik toch wel de baas was. het probleem was het grootste in de groepslessen.
hierin ben ik,en word ik nog steeds,begeleid met wekelijkse priveles en ook 1x per week in de groep.
nu wil ik wel heel graag toch van het bit af,en kiezen voor iets vriendelijkers voor mijn pony,ook omdat ik plannen heb om over een jaar B dressuur te gaan starten.
ik hoop niet dat ik nu afgeslacht word door de bokkers
maar ik hoop op tips voor een nieuw bit.
mijn voorkeur gaat op gevoel uit naar iets wat dubbelgebroken is,maar ik sta open voor andere suggesties!
natuurlijk gaat dit ook besproken worden met mijn instructrice als ik weer les heb as zaterdag,maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.
overigens is haar zadel en haar rug gecontroleerd,de tandarts is ook geweest,alles was prima in orde!