bareback pad schaap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

bareback pad schaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:32

ik had vanmiddag het wilde idee om eens met een dekje en een dekensingel te gaan rijden, ik rij wel eens zonder zadel maar nu zat ik zo veel steviger dat ik dit veel meer wil gaan doen.
maar ik ben bang dat de dekensingel bij een scherpe bocht met dekje en mij en al naar de zijkant glijd, een longeersingel vind ik niet prettig, dan heb je die dikke dingen tegen je benen.
ik heb eens op barebackpad gegoogeld en kwam daar meerdere bbp's tegen die me wel aanspreken, vooral die van christ, alleen de prijs wat minder... en ik wil er heel graag mijn hele fijne westernsingel aanhangen maar dat kan bijna bij geen enkele...

toen dacht ik.. als ik een schapenvacht koop en daar een stuk vanaf knip(of niet) en daar gewoon twee singelstoten aan laat zetten zo dat het schaap op mijn paard licht en ik lekker stevig op het suede zit...of hem dubbelklap zodat we allebei schaap hebben... zit schapenvacht een beetje stevig???

zijn er mensen die dit al ge probeerd hebben en of suggesties hebben?

Anoniem

Re: bareback pad schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:52

Vergis je niet in de prijs van een goed schapenvacht, die zijn volgens mij ook niet bepaald goed koop. ;)

Verder zou het idee uit voerbaar kunnen zijn denk ik. Zorg er dan wel voor dat de singel er echt goed aan vast zit en niet zomaar kan knappen. Dan zou ik er wel voor kiezen om zelf op de huid kant, het leer, te gaan zitten.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:54

Ik heb er geen ervaring mee.

Ik rijd wel met een bare back pad van fra en ben daar wel redelijk tevreden mee :)

Wil je per sé iets van een schapenvacht? Geen "kant en klare" barebackpad kopen zonder schapenvacht voor uiteindelijk ongeveer hetzelfde geld?

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een beetje zal gaan schuiven :o Schapenvacht is redelijk "glad", het stuk waar het zegmaar is afgewerkt (suede stuk?) is wat ruwer. Dubbelklappen lijkt mij misschien wel comfortabeler voor jezelf, dan zit je wat zachter ;)

Ben trouwens zelf ook wel benieuwd of het kan, lijkt me wel leuk staan zo'n schapenvacht :D

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:04

Ik heb zelf de schaap bare back pad van voest gekocht (ok ik gebruik hem nauwelijks, maar het is een fijn ding!). Ik heb van vroeger wel een schaap liggen (daar lag ik op toen ik baby was), en ik denk niet dat dat fijn zou werken om daar singelstoten aan te (laten) maken. De huid komt kwatsbaar over, er sneuvelt weleens een stukje van de zijkant, dus daar een singel aan vast maken lijkt mij geen optie. Er zit dan bovendien nog geen handvat op en het is alsnog duur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:07

Er is een bokker die schapenvachten ombouwd tot BB-pads , dus er singelstoten aanzet , en deze ook verkoopt :j

Was dat niet Annebe...? Ik weet het niet meer zeker :o

Maar ze zal vast wel reageren :j

De Christ BB-pads zijn sowieso erg fijn , vooral die met die blokken erop +:)+

Even gezocht , en inderdaad : Annebe :j

annebe @ [EA-CO] Sheepskin pad Het natuurlijke barabackpad
Laatst bijgewerkt door Tanja op 14-01-09 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Binnen het uur graag je bericht aanpassen met de editknop.

Arundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:00

dat ziet er echt lekker uit! De schapenvachten zijn zo vanaf de 50 euro te koop geloof ik. Ik heb ze wel es vaker gezien. Ook bispax rijd ermee en tinky heeft er ook 1 maar dan met een dekje eronder.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:07

ik heb een barebackpad van emiel voest. www.emielvoest.nl Super fijn en goede kwaliteit!!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 06:59

U riep :Y)

Je hebt idd al betaalbare schapenvachten van € 50,-, alleen niet elke vacht is even dik of goed van structuur.
Schapenvachten glijden niet of nauwelijk, mits je er een singel aan hebt en geen dekensingel omheen doet.
De wolkant op je paard voor goede demping, drukverdeling, warm houden van spieren en de glans is mooi meegenomen.
De leerkant voor jou billen zodat je stevig op je paard zit.

Bijna 3 jaar geleden begon ik met experimenteren met een schapenvacht en nog dagelijks rijden wij met onze eigen ontwerpen rond.
En gebruiken deze voor zowel bakwerk als dag/meerdaagse ritten.
Lang leve de D-ringen en we konden ook onze zadeltassen meenemen voor een lekkere boterham en wat te drinken.