Cair singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lvdbos

Cair singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 08:06

Wie heeft er al een Cair singel (deze schijnt net zoals de Cair zadels van Bates en Wintec met lucht gevuld te zijn, daardoor wordt de druk een stuk beter verdeeld) aangeschaft en wat zijn jullie ervaringen?

Olle

Re: Cair singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:25

Ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen hiernaar?

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:26

wist niet eens dat dat bestond , iemand een link van deze singel? ben ook er benieuwd

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:33

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:37

ja ik. Hij zit erg goed en tot nu toe bevalt hij prima. Ik had hiervoor ook al een speciale singel (ben nu net de naam even kwijt). Ik vindt er wel weinig verschil zitten tussen de cair singel en mijn oude. Ze werken voor mijn paard allebei even goed alhoewel die andere net iets zachter voelt. Ha ik weet de naam weer, hij is van thorowgood.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:01

Cair is niks anders dan plastic met foam ertussen. Dat de singel van thorowgood zachter aanvoelt is dan ook niet raar.

Echt lucht is flair, dat is dan ook een stukje duurder.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:04

Ik heb ook een Wintec Cair singel. Heb hem alleen maar gekocht omdat ik een kunststof singel wilde, met aan beide kanten elastiek en er moest een D-ring aan zitten. Dus kwam ik uit op de Wintec Cair.

Singel bevalt op zich goed. Merk wel dat mijn zadel wat stabieler ligt. Had hiervoor een Thorowgood singel, maar die zijn zo slap en het elastiek rekt erg ver uit. Of mijn paard er echt baat bij heeft kan ik niet zeggen.

Wat ik niet mooi vind is dat de singel erg dik is in het midden door het kussentje. Maar hij sluit mooi aan rond de buik.
Op zich ben ik dus wel tevreden over de singel.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:46

Hele fijne singel, ik heb de leren (Bates) cairsingel en hoewel ik in het begin wel even stond te kijken naar het 'enorme' kussen eronder bevalt het echt heel goed. Ik merk zeker wel verschil met rijden en aansingelen. Als ik de singel natrok dan kwam er altijd een diepe zucht achteraan kwam en dan voelde ik zijn buik even uitzetten, nu blijft hij gewoon bewegingsloos staan.

Jammer vind ik dat ze maar vanaf maat 60 cm te krijgen zijn. Onze pony zou een maat 50 nodig hebben en deze heeft wel een beetje singel dwang. Ik gun hem graag zo'n fijne singel, maar helaas is 60 cm toch echt te groot.

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:12

jolanda10 schreef:
Hele fijne singel, ik heb de leren (Bates) cairsingel en hoewel ik in het begin wel even stond te kijken naar het 'enorme' kussen eronder bevalt het echt heel goed. Ik merk zeker wel verschil met rijden en aansingelen. Als ik de singel natrok dan kwam er altijd een diepe zucht achteraan kwam en dan voelde ik zijn buik even uitzetten, nu blijft hij gewoon bewegingsloos staan.

Jammer vind ik dat ze maar vanaf maat 60 cm te krijgen zijn. Onze pony zou een maat 50 nodig hebben en deze heeft wel een beetje singel dwang. Ik gun hem graag zo'n fijne singel, maar helaas is 60 cm toch echt te groot.

hoi heb je een foto van je leren bates cairsingel???

ik heb nu een thorrowgood singel met 2 kanten elastiek maar daar zweet ze best snel onder en strax als het warm wordt ben ik bang dat ze drukplekken ervan krijgt ze is nogal gevoelig denk je dat een leren singel met cair uitkomst bied????

groetjes steffie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:01

Ik heb er ook een, nog niet geprobeerd, maar het ziet er erg mooi uit.
Alleen het ''kussen'' is dik, voor de rest is het een mooie smalle singel.
Smal, maar toch heel mooi drukverdelend door het kussen.
Daar hebben ze er toch geen last van dat het zo dik is.

Ik wilde een kunstof singel met aan beide zijdes goed elastiek.
Door het kussen denk ik dat de singel heel mooi aansluit!
De singel is voor de rest een soort ''hoes'' lijkt wel.
De riemen lopen los door een gelhoes lijkt wel waardoor het denk ik heel mooi aansluit en zich aanpast aan je paard.
Geen cair zadel voor mij, maar de singel vind ik erg mooi en ik ben er erg blij mee!