Wat doet een zadelmaker precies?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Wat doet een zadelmaker precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:39

Ik lig er nu al een tijdje over wakker.
Ik ben bezig met een nieuw paardje aan te schaffen en ik heb nog het zadel van mijn oude paardje. Het zadel is nog in uitstekend staat en klaar om mee de overstap te maken.
Nu ben ik even gaan horen bij de zadelmaker, aangezien ik aan neem dat het zadel niet op mn nieuwe paardje gaat passen, en allemaal geen probleem.
Hij komt dus langs, kijkt wat hij moet doen en neemt het zadel mee. Dan mag je het na x-aantal dagen halen en is het allemaal goed.
Maar nu vraag ik mij dus af: hij heeft hem aangepast, maar hoe weet hij nu dat dan wél past?
Misschien heb ik het verkeerde begrepen of zo, maar moet hij het dan niet nog eens controleren?

-Ik heb op zoeken geprobeerd maar de eerste 5 pagina's gaven geen resultaat ;]-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Wat doet een zadelmaker precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:09

Lijkt mij idd dat hij het nog wel even moet passen op je nieuwe paard. Dat doet onze zadelmaker ook, als hij bijvoorbeeld het zadel heeft bijgevuld. Als je een antwoord op je vraag wilt kun je het best de zadelmaker zelf even bellen weet je meteen waar je aan toe bent.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:11

Een zadelpasser die het zadel meeneemt om te vullen, dat kan niet. Hij moet dan sowieso zelf terug komen om te herpassen. Ik heb zelf een zadelpasser die dus aan huis vult. Ze vulde wat bij, passen, nog een klein plukje erbij, egaliseren, nog een keer passen...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:47

Onze zadelmaker vult ook aan huis. Eerst iets bijvullen, passen, eventueel een stukje rijden en kijken hoe het daarna ligt, weer iets bijvullen, enz.
Als het zadel meegenomen wordt om het elders op te vullen, moet het daarna uiteraard weer gepast worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:27

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:47

Daarom hier een slotje.