Hoe vallen de hoofdstellen van Kieffer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Hoe vallen de hoofdstellen van Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:11

Ik vraag me dus af hoe de hoofdstellen van Kieffer vallen, heb nu al zovaak gehad dat de keelriem te kort was en de neusriem op het strakst.
Heb nu een Pagony, full, en dit gaat net. Maar ik zag bij verschillende uitvoeringen van Kieffer dat de keelriem aan beide zeiden te verstellen is.

Maar kan iemand mij vertellen hoe deze hoofdstellen vallen? Of is er iemand die de maten van een full voor mij op zou willen meten?
Heb nog nooit een hoofdstel gehad bij mijn haflinger die eens goed paste. Altijd krap bij de neus-en keelriem.

Helemaal mooi zou zijn als iemand een pagony heeft (gehad) en een kieffer die het verschil tussen beide merken weet.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes!

aslo

Re: Hoe vallen de hoofdstellen van Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 08:37

Ik vind de hoofdstellen van Kieffer grot vallen. Heb tot nu toe altijd maat Cob moeten hebben voor onze paarden. Onze merrie heeft best een lang hoofd (niet grof), maar Cob past prima.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:35

Dat ligt ook aan het model.Ik had eerst een hoofdstel met gewone neusriem en paste perfect.Nu heb ik er een met een aansnoerneusriem en die gaat net op het laatste gaatje dicht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:39

Kieffer valt over het algemeen iets groter. Daarom heb ik ook veel spullen van Kieffer.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:41

Bij mijn paard had ik eerst een cob gekocht omdat zijn hoofd niet echt heel groot is. Toen paste de keelriem wel maar de neusriem niet. We hebben hem geruild en Full meegenomen, en die neusriem past ook nog maar niet. de keelriem was idd aan 2 kanten verstelbaar, maar de neusriem valt erg kort bij mijn paard..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:41

niet= net

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:39

Ik vind ze ook ruim vallen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:41

Ik vind de neusriemen van Kieffer altijd een tikkie te krap.
Mijn merrie heeft eigenlijk een heel fijn hoofdje, maar moet vanwege de neusriem een maat full dragen waarbij de bakstukken en de keelriem dus eigenlijk te lang zijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:43

Ik vind Kieffer groot vallen.
Mijn paard heeft normaal Full, maar mn Kiefferhoofdstel is Cob, en dan zitten de bakstukken en keelriem ook nog op het 1 na hoogste gaatje.
Neusriem is precies goed, maar in verhouding met de rest is ie klein, die zit op t 1 na grootste gat

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:49

kieffer valt vrij normaal vind ik, heb voor mijn paard 2 kieffer hoofdstellen en nog een ander merk hoofdstel. allemaal full. en zit allemaal op het strakst.

heb voor mijn andere paard kieffer maat cob. maar die heeft ook een belachelijk klein hoofd!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 00:13

Okay beetje verschillende reacties, bij de één vallen ze groter, bij de ander normaal...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:00

Monica_86 schreef:
Okay beetje verschillende reacties, bij de één vallen ze groter, bij de ander normaal...

Denk dat de een het hoofd van een paard groot vind, terwijl de ander het normaal vind.

Heb zelf geen Kieffer, wel paarden gereden (friezen) die best wel grote hoofden hebben die kieffer full goed pasten :) Zou ook aan het model van kieffer kunnen liggen.

Ik heb voor mijn haf ook pagony, dat past ook allemaal net. Heb een maat cob, dat wel. Ik zit ook iedere keer dat de neusriem te klein is, de rest te groot ;)

Is gaatjes bijprikken geen optie?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:37

Het ligt echt aan het model.
Ik heb twee keer een hoofdstel van Kieffer gehad en de ene keer had ik maat cob nodig en bij het andere hoofdstel maat full :?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:23

nou dat vind ik vreemd

ik heb ff tellen

5 hoofdstellen maat full van kieffer (allemaal even groot) en een maat cob. en die is voor een ander paard

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:05

ik kan maar 1 ding over kieffer zeggen en dat is dat ze groot vallen. ik heb een aantal hoofdstellen van kieffer gehad en alle full hoofdstellen waren net te groot. heb daarom van kieffer altijd een maat cob. (heb een paard van 1,72)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:24

Ik heb meerdere kieffer hoofdstellen, en bij mijn paard passen die met de gewone neusriem prima. Maar wat voor neus ze bij de aansnoerneusriem in gedachten hadden, is mij een raadsel. Die zitten op het laatste gaatje nog los, en dan heb ik al zelf gaatjes bijgeknipt.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:18

Mijn 2-3 jaar oude Kieffer Katharina met aansnoer viel perfect met maatje cob, een paar maanden geleden heb ik een Kieffer Madonna 2 (gewone neusriem) besteld en de cob was veel te klein! De bakstukken waren korter dan m'n andere en de neusriem... daar had ik minstens 5cm te kort..
Gelukkig mocht ik hem inwisselen en wacht ik nu op een maatje groter.
Dus mijn ervaring is dat de nieuwere hoofdstellen kleiner uitvallen dan die van enkele jaren geleden :?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:19

hm geen problemen mee.. heb ook een kieffer een full volgens mij, past perfect.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:41

Maiska schreef:
Monica_86 schreef:

Denk dat de een het hoofd van een paard groot vind, terwijl de ander het normaal vind.

Heb zelf geen Kieffer, wel paarden gereden (friezen) die best wel grote hoofden hebben die kieffer full goed pasten :) Zou ook aan het model van kieffer kunnen liggen.

Ik heb voor mijn haf ook pagony, dat past ook allemaal net. Heb een maat cob, dat wel. Ik zit ook iedere keer dat de neusriem te klein is, de rest te groot ;)

Is gaatjes bijprikken geen optie?

Nou zowel de neusriem als de keelriem zijn te krap, beide op laatste gaatje. En dat is een full hoofdstel.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:42

Allemaal super bedankt!
Vind kieffer namelijk iets te duur om op de gok te kopen..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:43

Natje_Spirit schreef:
Mijn 2-3 jaar oude Kieffer Katharina met aansnoer viel perfect met maatje cob, een paar maanden geleden heb ik een Kieffer Madonna 2 (gewone neusriem) besteld en de cob was veel te klein! De bakstukken waren korter dan m'n andere en de neusriem... daar had ik minstens 5cm te kort..
Dus mijn ervaring is dat de nieuwere hoofdstellen kleiner uitvallen dan die van enkele jaren geleden :?

dan heb je het zeker over 3 jaar ofzo :D

want ik heb hier een hoofdstel maat kieffer liggen, van dik 10 jaar oud. en die valt een stuk kleiner dan de kieffer van nu. eerder tussen cob en full. en het is maat full

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:57

mijn kieffer hoofdstel is ongeveer 8 jaar oud en die vind ik ook ruim vallen.

het is een full maar alles zit op het kleinste gaatje, paard is 164

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:49

_Lott schreef:
Natje_Spirit schreef:

dan heb je het zeker over 3 jaar ofzo :D

want ik heb hier een hoofdstel maat kieffer liggen, van dik 10 jaar oud. en die valt een stuk kleiner dan de kieffer van nu. eerder tussen cob en full. en het is maat full

Ik heb er 1 van bijna 6 jaar oud en die valt groter uit dan de nieuwere hoofdstellen. Die vind ik ook beduidend minder van kwaliteit

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:55

Mijn paard, KWPNér van 1.68, heeft nogal een breed hoofd. Voor haar heb ik altijd een Kieffer hoofdstel omdat ik zeker weet dat ie past. Andere ful hoofdstellen zijn altijd te klein.
Maar ook de aansnoervariant van Kieffer past ze niet. Ik moet een model met een gewone neusriem hebben, dan past t precies op t 1e of 2e gaatje.
Keelriem zit ook op t 1e of 2e gaatje.

Onze pony heeft voor een pony een vrij robuust hoofd (ze is een connemara). Zij heeft een Kieffer met aansnoerneusriem maat cob. Daar moest ik zelfs gaatje bijprikken omdat t te wijd was.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:58

Mijn paard past geen full anky-halster die is net te klein, bij mijn kieffer hoofdstel heb ik nog genoeg gaatjes over... Ik vind ze dus aardig groot vallen