Welke maat barefoot moet ik nemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isiss

Welke maat barefoot moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:15

Ik ga overstappen op boomloos.

Nu heb ik de barefoot cherokee op het oog.
Maar ik twijfel erg over de maat die ik nodig heb.
Ik ben nl nogal lang: 180cm. En op de site van barefoot staat dat ik dan beter maat 2 kan nemen. Maar van broekmaat heb ik maat 38 en soms 40. En een redelijk plat achterwerk. En dan word maat 1 weer aangeraden.

Nu denken jullie misschien van waarom ik dan geen testzadel neem, maar ik wil geen 3 weken wachten. Dus wil er meteen dus een blijvende bestellen.

Ik zal even mijn maten neerzetten:

Lengte hele benen: 83cm
Lengte bovenbenen: 36cm
Lengte onderbenen: 47cm
Schoenmaat: 41
Omtrek kont: 50cm (alles is ongeveer)

Nu staat er bij dat maat 1 gedwongen zit, ik vind het niet erg om gedwongen te zitten overigens. Maar ik weet niet of ik de pommels ga raken met mijn lange benen.
Ik zit graag in veelzeidigheidshouding. Dus beugels iets korter dan bij dressuur.
Dan kan ik volgens mij beter maat 2 nemen voor de ruimte die ik dan heb.

Maar nu komt dan het probleem met het paard.
Hij is niet zo langgelijnd. Hij heeft als hij een 18inch zadel op heeft nog maar een beetje ruimte tot zijn laatste rib.
Gok zo 5 tot 7 cm.

Weten jullie wat te doen en/of welke maat ik het best kan nemen? Ik ga sowieso vanavond even bij mijn paard zijn rug opmeten.

Alvast bedankt!

Kitty_

Re: Welke maat barefoot moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:57

Ondanks dat je dit niet wilt horen, zou ik toch een testzadel aanvragen. Ik ben net zo groot als jij alleen ben ik denk ik iets steviger, en heb eerst een barefoot maat 1 getest van een stalgenoot. gelijk de eerste rit lag ik er al naast. Ook zat ik met mijn bovenbenen steeds tegen de pommel aan het had ik meer het gevoel dat ik voorover geduwd werd. Ik heb uiteindelijk een maat 2 aangeschaft en dat bevalt prima. . succes

pmarena

Re: Welke maat barefoot moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:00

Ik zou gaan voor een maat 2 , vanwege de lange benen die je kwijt moet kunnen , zeker als je wat korter zit.

Met maat 38 / 40 ben je ook niet super-fragiel , en een paard dat genoeg ruimte heeft voor een 18 inch boomzadel heeft ZEKER genoeg draagruimte voor een maat 2 Barefoot Ja

Een maat 1 zal je benen teveel naar achteren leggen , dat ga je niet fijn vinden lijkt me.

Dus ik zou zeggen maat 2 , maar voor de zekerheid is testen toch echt aan te raden want voor hetzelfde geldt wil je toch liever wat meer opgesloten zitten...

Maar gezien je verhaal ben ik 90% zeker dat je voor een maat 2 gaat kiezen als je ze beiden probeert.