zadel laten verkopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

zadel laten verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:06

Weet iemand of het mogelijk is je zadel aan een zadelmaker te verkopen of iets in die richting.
Mijn merrie is overleden en heb nog een amper gebruikte euroriding liggen....Maar heb geen zin in het heen en weer gesleep met het zadel en gepas. Is er zoiets mogelijk dat hun hem voor je verkopen of overkopen?

Anoniem

Re: zadel laten verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:10

Ik weet niet of elke zadelmaker het doet, maar ik doe het wel. Ik koop ze niet over, ik neem het zadel mee, net zolang totdat ik iemand heb gevonden waarbij het zadel past. Uiteraard is een deel van de verkoop voor mij, maar daar maak ik afspraken over.

De kans dat een zadelmaker het zadel verkoopt is natuurlijk sneller, die ziet meer paarden, dan bv op marktplaats zetten.
En voor de klant weer een voordeel dat er een professioneel oog naar kijkt.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:17

Ja nou daarom en heb gewoon geen zin in een heel gedoe er om heen als ik er maar vanaf ben alhoewel ik het ook niet zie zitten dat maar 200 er aan over hou zeg maar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:20

Ligt volledig aan de waarde van het zadel. Sowieso is de maat heel belangrijk, de maatjes 30 en 31 zwerven er genoeg op de wereld, ook de staat van de vulling, singelstoten, en gewoon de algehele pasvorm van het zadel.

( ik ben zelf geen fan van Euroriding, bv, qua pasvorm)

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:22

Nouja ga wel even bellen dit was het enige zadel wat paste op mijn merrie toen der tijd en hebben er heel wat opgehad. En verder fijn ding alleen niet veel kunnen gebruiken heb geen flauw idee welke maat...ga wel is wat zadelmakers bellen

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:37

Bij vele ruitersport zaken kan je ook een zadel inleveren, maar schrik niet van de waarde die ze je terug geven. Die is vaak erg laag

Wat heb je voor euroriding en wat is de prijs die je er ongeveer voor terug wilt hebben

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:41

Speedyq schreef:
Bij vele ruitersport zaken kan je ook een zadel inleveren, maar schrik niet van de waarde die ze je terug geven. Die is vaak erg laag

Ja, das een idee, maar ga dan naar meerdere ruitersportzaken. Bij de ene kreeg ik er nog 350 voor terug bij de volgende 750! Een keer raden waar m'n oude zadel heen gegaan is Haha!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:51

Je kunt het bij een paar ruiterzaken proberen inderdaad.
Of een advertentie hier of op marktplaats oid. Er komt vanzelf wel iemand die je zadel wil hebben , iemand die specifiek naar dat zadel in die maat etc op zoek is. Dan heb je ook geen gezeur met passen, terugnemen etc, kun je aangeven in je advertentie.
Ik heb op die manier ook mijn kn gekocht, ik wist welk zadel, welke maat etc ik nodig had, ff op marktplaats gekeken en de week erop had ik m'n zadel al Lachen Handig voor de koper én verkoper Knipoog Alleen ff opnieuw vullen en klaar!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:59

Of je kan het verkopen aan iemand, die een nieuw zadel wil hebben, en dan zadelverkoper laat komen die ook inruilt en op die manier komt het zadel bij de zadelverkoper terecht, en heeft de huidige eigenaar een goed en passend zadel met bijbetaling ivm inruil van "je oude zadel".

Is dat misschien een idee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:02

Ik zou het zelf verkopen, je krijgt er zo veel minder geld voor terug dat vind ik doodzonde.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:05

Inderdaad krijg je echt weinig voor, maar via inruil bij zadelpasser/verkoper krijg je een goeie prijs voor en ik weet het uit ervaring:

Ik had een tweedehands westernzadel gekocht voor 350 euro en later bleek het niet te passen dus liet ik een zadelpasser komen voor westernzadels en ruilde het in, en kreeg er 500 euro voor, en dat is echt een winst, en met bijbetalen, had ik een zeer goed en passende westernzadel.

Het proberen waard.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:14

Ga wel als nog op marktplaats zette maar wil niet te lang hier hebben.

En inruil is niet mogelijk want komt geen nieuw paard meer

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:15

Da's jammer dat je ermee stopt Chatelaine. Maar Marktplaats is een goede keuze, dan is het zo verkocht.