Peesbeschermers maat Full te klein, andere opties?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Peesbeschermers maat Full te klein, andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 09:31

Hoihoi,

Voor mijn paard ben ik op zoek naar peesbeschermers omdat hij soms wat schaart met zijn voorbenen. Hij heeft daar al een stiefel van en ik wil verder letsel voorkomen. Daarnaast maken we wel eens een sprongetje en daarbij wil ik hem uiteraard ook goed beschermen.

Nu heb ik laatst een stel peesbeschermers maat Full gekocht maar die krijg ik maar nét dicht (wil het elastiek niet aantrekken) en die laten dus soms ook los. Heel irritant.
Maar ik heb nog nergens éxtra full peesbeschermers gezien of iets dergelijks.

Iemand ervaring/goede tips voor een goede voorbeenbeschermer die een maatje groter is?

Allejandro

Re: Peesbeschermers maat Full te klein, andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:34

BR heeft wel maat extra full. Liggen wel een paar van hier in de ruitersportzaken Ja
En Divoza heeft ze sowieso!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:35

Ik he b een groninger met stevig beenwerk Haha! Bij mijn paard passen de peesbeschermers van BR goed.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:36

Het ligt ook aan het merk. HH heeft eigenlijk voor Full een kleine maat.. BR valt Full al groot.. Ik weet niet wat voor merk je nu hebt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:36

Ik ben 2 jaar op zoek geweest naar passende peesbeschermers voor mijn paard. IK heb zowat alle merken erop gehad maar alles was te klein (ik krijg ze wel netjes op het been maar die elastiek/band is veel te kort.
Ik had wel oude van Kieffer, maar Kieffer wordt bijna nergens meer verkocht. Kieffer is gewoon een merk dat standaard net iets groter valt. Uiteindelijk heb ik ze 2ehands nog kunnen vinden.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:39

Ook onze fries met van die lekkere benen heeft dit probleem. Bij de ruiterzaak bij ons in de buurt werd aangeraden om het elastiek dan aan te (laten) passen. Het originele elastiek dan vervangen door een langer deel zodat de beschermers wel passen. Iets anders was er volgens hun niet mogelijk (behalve dan de net iets grotere pasvorm van bepaalde merken)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:41

Ik heb ook een fries, en die van HH zijn inderdaad ook vrij klein. Nu heb ik er pas nieuwe bij van BR. Zwart met zwart bont van binnen en die zitten veel beter!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:45

Echt waar? BR valt juist ontzettend klein. Zelfs bij mijn kleine paard vallen ze nog heel erg krap.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:46

Ik vind het klitteband van BR vaak vrij kort ja (Heb er 1 van goed 1.80 met stevige benen eronder) en die BR gaat net aan dicht..
Laatst pakte ik volgens mij een setje Norton beschermers op stal en die hadden duidelijk meer rek/langer elastiek

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 09:48

ik heb nu merkloze maar heb ze inderdaad naast de eskadron en br gehouden (gekocht bij een van de hippo winkels) en ik zag toen geen verschil. En ik heb echt een paar CM extra nodig wil het goed en mooi passen. Niet perse in de hoogte maar echt in de omtrek.

BR extra full kan ik niet vinden bij divoza maar een betere ruitersportzaak zou ze moeten hebben neem ik aan? ik neem gewoon mn huidige mee dan leg ik ze er naast, weet ik het zeker Ja

Elastiek aanpassen is misschien ook wel een idee maar ik twijfel een beetje of de pasvorm van de beschermer zelf ook niet wat te krap is...

Mijn paard is inderdaad ook een grof gebouwd kasteel van 1.75 Bloos!

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:58

Die van mij is 1.85 en die past die van BR wel en van HH weer niet.. de Full dan Tong uitsteken

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:00

Die van NEW zullen wel passen. En die beschermen de schieffel ook goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:08

Mijn paard is ook 1.85.
Ik heb hem mee gehad naar Divoza en mocht alle peesbeschermers uit de winkel meenemen naar buiten om te passen. Ik kreeg er geeneen om.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:15

Mijn groninger paste ook geen peesbeschermer maar die van BR weer wel....door dat meneer opeens 3 flinke schieffels kreeg ben ik over gestapt op Indra 3in1 beschermer!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:45

Ik heb nog een oud paar van VEREDUS liggen. deze zijn erg flexibel en passen ook om wat grotere en dikkere paarden benen.
.

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:39

ik heb eventueel nog een paar gebruikte zwarte eskadrons voor je.. Hier zit behoorlijk lang klitteband aan maar dit is niet uitgerekt.. Hoe het kan weet ik niet, maar bij mijn normaal gebouwde kwpn-er steekt klitteband zeker 3 cm uit zeg maar als ik hem dicht heb.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:09

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:57

Silviabol schreef:
Nu heb ik laatst een stel peesbeschermers maat Full gekocht maar die krijg ik maar nét dicht (wil het elastiek niet aantrekken) en die laten dus soms ook los. Heel irritant.

Volgens mij is dit een raar iets wat ik zeg, maar wellicht heb je er wel wat aan. Ik zie wel eens dat er voor extra stevigheid een extra klittenbandje aan vast wordt gezet (zoiets als een bandageriempje maar dan over de peesjes). Is zoiets geen optie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:51

Ik had het ook met peesbeschermers van Lami-cell, HH past hem dan weer wel. Wordt een beetje uitproberen dus vrees ik

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:44

Veredus maat L valt ruim voor full, en ik vind zelf Hh ook weer ruim vallen (zakken af bij mijn paard) en BR minder ruim...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:53

Scum schreef:
Echt waar? BR valt juist ontzettend klein. Zelfs bij mijn kleine paard vallen ze nog heel erg krap.

Vond ik nu ook...
Ik heb goede ervaringen met de Norton Pro's Lachen
Mijn paard heeft namelijk ook flinke kogels Haha!

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:02

gewoon verschillende merken gaan passen..HH valt idd klein..maar hier gaan ze wel wat aandoen geloof ik