Welke boommaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Welke boommaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:29

Nu ik een aantal arabieren in Italië intensiever dressuurmatig zal gaan rijden, wil ik een dressuurzadeltje aanschaffen. Alleen nu zit ik met een probleem; welke boommaat? Ze zijn smal/kompact gebouwd maar ik heb geen idee hoe ik dat moet inschatten ivm niet kunnen passen. Ik denk dus aan een wintec met verwisselbare boom omdat het om meerdere arab's gaat waarvan sommige wat breder zijn. Een paar verschillende bomen kopen vind ik niet erg maar als ze gelijk passend zijn zou dat wel erg fijn zijn.

Wat denken jullie?

Hier wat foto's. (met name op de 1e 2 zal het komen te liggen)
http://i39.tinypic.com/2z5q35v.jpg
http://i43.tinypic.com/1zoyhi0.jpg (niet heel duidelijk, ik had geen betere)
http://i40.tinypic.com/smvnz9.jpg

Thanx!

Kitsolu

Re: Welke boommaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:35

ik denk dat je t best op d site van wintec even een mal kan downloaden om het t passen, want wat voor boommaat je nodig hebt kan je niet zomaar van foto's zeggen. Denk wel dat je voor die smalle arabiertjes al gauw aan een maat 28 of kleiner komt, en ze hebben vrij hog schoften of zie ik dat verkeerd? daar moet je ook rekening mee houden.
Laatst bijgewerkt door Kitsolu op 04-01-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:36

heiditjj schreef:
ik denk dat je t best op d site van wintec even een mal kan downloaden om het t passen, want wat voor boommaat je nodig hebt kan je niet zomaar van foto's zeggen.

Oh, kan je die ook downloaden?
Ik dacht alleen kopen en vond dat maar zonde Lachen
Thanx

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:38

die zijn wel te downloaden, moet je even zoeken.

anders kun je het zo doen
Citaat:
Je hebt een flexibel iets nodig (flexibele lineaal, ijzerdraad omwikkeld met schuim o.i.d., bij de bouwmarkt is vaak wel iets te vinden). Je hebt een stuk nodig van 42 cm. Deze plaats je met het midden op de schoft van je paard, ter hoogte van het midden van de schouder. Dan buig je beide uiteinden om je paard heen en neem je 'm eraf. Als je nu de afstand meet tussen de uiteinden van je flexibele draad, dan weet je de boommaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:58

Wintec past meestal juist op wat rondere paardjes dus ik verwacht dat die op Arabiertjes niet makkelijk gaan passen eigenlijk. Hebben ze van daar geen zadels?

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:47

Het is ten alle tijden moeilijk een zadel te kopen op inschatting, om welke paarden of pony's het ook gaat.

Een zadel moet gewoon goed liggen en dat kan je nooit van te voren inschatten, dat kan je alleen bekijken door het daadwerkelijk te passen. En vooral als het op meerdere pony's passend moet zijn