Kosten spullen bij kopen paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Kosten spullen bij kopen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:49

Wat is een redelijke prijs voor het overnemen van de spullen bij het kopen van een paard?
Het gaat om:
Zadel, oogt als matige kwaliteit
hoofdstel, oogt als matige kwaliteit
halster, duurder soort
winterdeken (onbekend of deze waterdicht is), duurder soort
beenbeschermers, tevens basiskwaliteit

Hoe zou je verstandig tot zo'n prijs komen?

moonfish13

Re: Kosten spullen bij kopen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:52

Vooral de waarde van het zadel is belangrijk denk ik. Weet je welk merk?
Een beetje vage informatie om dat te kunnen beslissen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:53

Zadelmaker kan zadel wel taxeren, de rest van de spullen kun je de nieuwprijs opzoeken en aan de hand van de staat van die spullen tot een prijs komen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:56

mits het zadel goed past is het wellicht nuttig om over te nemen.
Want bij een goed passend zadel voor het paard maakt de kwaliteit niet heel erg veel uit.... Als het zadel maar perfect past Knipoog (tenminste, zo zie ik het... liever een B merk dat goed past, dan een A merk dat niet goed ligt en de rug verklooit)

maar als het paard een deken op heeft nu vind ik dat je het paard ook niet zonder deken kan verkopen.

tja.... hoeveel geld? hangt van de koopsom af.
Beembeschermers zou ik amper wat voor geven, net als een halster (je hebt al leuke kwalitatief vrij goede nylon halsters van 15 euro)
goedkoop hoofdstel is ook 30/40 euro

het is maar net hoeveel je er voor over hebt.. zoals je het nu zegt zou ik zeggen150-200 euro.
En dat deels gebaseerd op het feit dat IK vind dat je een paard dat met deken loopt niet zonder deken kan verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:00

Ik denk niet dat het aan een koper is om de prijs te bepalen maar dat dat nog altijd is voorbehouden aan de verkoper, en dan kun je altijd een tegenbod doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:14

suleilitha schreef:
Ik denk niet dat het aan een koper is om de prijs te bepalen maar dat dat nog altijd is voorbehouden aan de verkoper, en dan kun je altijd een tegenbod doen Knipoog

Niets mis mee om vooraf even kritisch te bekijken wat het waard zou zijn Knipoog

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:17

Ik zou alleen voor het zadel betalen, al het andere is niet veel waard als het tweedehands is, gaat dan om tientjes werk. Tja en het zadel, als het bijv. een net uitziende wintec is geef je er 150 euro voor. Is het een net uitziende kieffer geef je er 400 euro voor bijv.

3llen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:21

Ik zou me vooral richten op het zadel. Daar kun je dan een bedrag bijtellen voor de rest van de spullen. Ik zou dus meer informatie achterhalen over het zadel.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:39

Ik denk dat we er zelf al uit zijn...
De eigenaar heeft een prijs genoemd (ruim boven alle prijzen die hier genoemd worden), en naar ons idee is dit een geheel onredelijk bedrag.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:43

Nu maak je me nieuwsgierig Bloos Wat is het merk en de vraagprijs dan?

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:52

Ik weet geen merk, maar het zadel ligt gewoon niet goed. Dus kunnen we beter een nieuw B merk kopen dat wel past.
Prijs is 550 euro voor alles..

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:54

als het zadel niet goed ligt, zou ik het zadel nieteens mee kopen, maar gelijk gaan kijken voor een goed ander zadel Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:58

vind ik vrij veel voor wat kleine spullen. en koop dan een 2ehandse 1 merk die past ipv een b merk

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:50

Als het zadel al niet goed ligt zou ik dat in geen geval over nemen, en zeer zeker niet voor die prijs. Vind het nogal prijzig voor spullen die niet passen en niet weet of het waterdicht is enz

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:08

ik weet niet of je dressuurmatig gaat rijden maar in de westernsport zijn er bedrijven met een zadelpasservice (ook voor tweedehandszadels) die als je wil ook nog bij je langskomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:58

Moet je het halster kópen?? Je krijgt toch hopelijk wel een halster bij dat paard? Als het zadel niet past: fijn paard en eventueel deken afrekenen en zelf een goed passend zadel zoeken Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:20

Is het niet zo dat een paard altijd met halster en touw geleverd wordt? Dat hoort toch zo?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:32

Dat dacht ik ook Koe

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:50

Vjestagirl schreef:
Is het niet zo dat een paard altijd met halster en touw geleverd wordt? Dat hoort toch zo?

Hoort dat? Bloos Hmm..Het is eigenlijk wel logisch ja.

Ik zou in ieder geval het zadel niet kopen, je zegt zelf al dat het niet goed lijkt te passen/Bkwaliteit.
Anders kun je nog niet lekker op je paardje rijden omdat het zadel neit goed ligt (buiten dat het slecht is voor het paard natuurlijk en waarschijnlijk jou zit dan ook niet veel ten goede komt).

Alle andere spullen zijn basis dingen zeg je. Kun je dan niet beter zelf naar de winkel/via internet goedkope spullen bestellen? Dan heb je het nieuw, en zoveel maten hoofdstel/peesjes zijn er niet.
Ik zou ook niet weten wat ik ervoor zou geven, ligt aan het merk/kwaliteit dus en hoe het er nog uitziet. Ja
550 lijkt mij wel erg duur Bloos

Bij veel spullen is het maar wat een gek ervoor geeft, bij wijze van spreken Knipoog
Als ik het zo lees, denk ik dat ik het voor een hele kleine prijs over zou nemen en liever zelf dingen bijkopen/aanvullen.

succes! Haha!