Ik had even een vraagje. Mijn deken hangt bij mijn fjord altijd zo verschrikkelijk scheef en dat komt niet van het rollen of andere gekke dingen. Ik kan hem wel elke uur weer recht trekken! Dus wat kan ik hier het beste tegen doen?
Ik weet niet of er al een topic van was, volgens mij zag ik namelijk zo'n topic laatst voorbij komen maar ik kan hem niet meer terug vinden.
Andere deken kopen. Een elastische singel is een goedkope oplossing maar is niet fijn voor je paard. Een leren singel is dan eigenlijk nog beter. Elastiek knelt af en kan dikke lymfe lieren geven bij het voorbeen, ook draait het en verschuift vaak naar achteren richting de lies als je hem losser doet (ivm knellen).
Kan beide. Bij de meeste winkels kun je wel meerdere dekens meenemen en dan passen (wel eerst betalen, krijg je daarna terug). Nog beter is even wat dekens van stalgenoten proberen.
maak je ze ook op de 'juiste' manier vast? Want sommigen gaan ook schuiven als je ze niet zo vastmaakt; de ene vastmaken aan dezelfde kant als waar die aan zit, en de ander daar dan een keer doorheen halen en weer aan zijn kant vastmaken..