Barnsby Dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Barnsby Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:35

Hoi Doei!

Ik was al een tijdje op zoek naar een dressuurzadel,en nu heeft de vriendin van mijn ma gezegd dat ze nog een dressuurzadel had wat ze niet meer gebruikte.
Vandaag dus gekregen,net ondervonden dat het een Barnsby zadel is.

Dit is hem :
Afbeelding

Nu is mijn vraag : 'Wat is jullie mening over dit merk zadel ? Is het comfortabel voor zowel ruiter als paard ? Is het goede kwaliteit ?'
Zaterdag ga ik het op mijn paard passen,en als het mij bevalt,ben ik van plan 'm te houden.

Alvast bedankt ! Doei, doei

Jitske

Re: Barnsby Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:38

Barnsby zadels zijn over het algemeen van super kwaliteit! Zijn ook niet de goedkoopste zadels....
Zelf heb ik nog nooit op een Barnsby gereden, maar wel van andere mensen gehoord dat het super zadels zijn.
Hopen dat het past dus!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:41

Klinkt veelbelovend !
Idd,ik hoop ook dat 'ie past,maar ik ga m'n instructrice er wel even bijvragen om me te helpen met passen.
Vind het ook een goed dressuurzadel uitzien,juist hetgene wat ik wilde.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:42

ik heb ook ,5 jaar een barsnby gehad.. was dik tevreden... toenveranderde mijn paard.. dus verkocht

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:52

Ik heb een aantal barnsby zadels gehad en ze bevielen goed. Het model van de foto heb ik ook een keer aangeschaft om te passen op een aantal manegepaarden maar helaas pastte het op geen van allen. Vaak zijn deze zadels wel heel erg geschikt voor een paard met hoge schoft.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:08

Ik heb nu een 3,5 jarig paard.
Aangezien mijn veelzijdigheidszadel hoog bejaard is,wou ik dus een dressuurzadel.
Maarja,ik zal kijken of het past,ik zal m'n instructrice ook even raad vragen.
Het veelzijdigheidszadel wat ik nu gebruik was eerst van mijn andere paard,met een hele andere bouw dan m'n jonge paard,en dat zadel paste perfect,dus hopen dat deze ook zal passen !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:12

Heb ook 2 Barnsby zadels gehad heerlijke zadels. Het waren een vzh en een dressuur.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:36

Barnsby zijn hele goede zadels, A merk, dus wat dat betreft zit je wel goed. Zou wel een MSF'r of zo er even naar laten kijken, een topzadel is geen garantie dat het ook goed past.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 22:45

Ik laat mijn instructrice er naar kijken,en die heeft daar wel wat verstand van Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:48

Het is een goed zadel, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk, past het! en daar draait alles om. Nu heeft Barnsby een goede pasvorm, is een engelse boom en meestal voor de wat smallere paardjes. Ik zou een goede zadelmaker het zadel beoordelen voor jouw paard en eventueel voor je paard op laten vullen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 22:50

Das handig,mijn paard is slank gebouwd.
Natuurlijk ga ik zien of het echt wel goed past,zo niet,dan hou ik 'm natuurlijk niet en ga ik op zoek naar een beter passend zadel,wil niet dat m'n paard rugproblemen krijgt,zeker niet nu hij nog zo jong is.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:26

ZarcoTje schreef:
Ik laat mijn instructrice er naar kijken,en die heeft daar wel wat verstand van Knipoog

Hmmm, ja dat klinkt me heel bekend in de oren, alleen de ervaring heeft me geleerd dat dit in de praktijk nogal tegenvalt. De eerste die daadwerkelijk goed kan beoordelen of een zadel past (zowel voor paard als ruiter) moet ik eerlijk gezegd nog tegen komen Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:26

Ik heb heel wat jaren terug op een barnsby kunststof dressuurzadel gereden op een Welsh A.
Fijn zadel vond ik dat!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:30

mn vorige paard had een barnsby dressuur, had toen al 6 jaar niet meer gereden heb nooooit geen kontpijn geha din dit zadel, superzacht en alles zat echt heerlijk!!!!