Bovenkant van dr Bristol bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ister

Bovenkant van dr Bristol bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:17

Ik heb een zogenaamd Dr Bristol bit, zo'n dubbelgebroken met schuin plat middenstukje. Heb er al een paar jaar mee gereden, toen ik nog dacht dat het een simpel dubbelgebroken trens was. Ik heb me er al rot over gezocht, maar wat is nu juist de bovenkant van dit bit? Dus als je bv aan de linkerkant van je paard staat, moet dat tussenstukje dan zo / of zo \ in de mond zitten?

Groetjes

Persevero

Re: Bovenkant van dr Bristol bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:35

dan heb je een toch een foutje begaan toen der tijd.
wat ik er van weet is dat hij gebruikt wordt als je paard bv op 1 kant moeilijker loopt, dan plaats je de schuine kant naar die kant.
hiermee krijg je letterlijk een scherp, puntige inwerking op de tong waardoor je hem afdwingt aan die kant los te laten.

ik weet alleen niet 100% zeker of dit waar is

Ister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:44

66996236 schreef:
dan heb je een toch een foutje begaan toen der tijd.
wat ik er van weet is dat hij gebruikt wordt als je paar bv op 1 kant moetlijker loopt, dan plaats je de chuine kant naar die kant.
hiermee krijg je letterlijk een scherp, puntige inwerking op de tong waardoor je hem afdwingt aan die kant los te laten.

ik weet alleen niet 100% zeker of dit waar is

Ik weet het, verkoper zei dat er bijna niets zachter was :/ Heb vandaag op de kerstjumping een normaal dubbelgebroken gekocht Lachen
Wat je zegt kan niet echt denk ik, het is meer van boven en onder ipv links en rechts. Zal morgen een foto plaatsen.
Bedankt voor je reactie!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:03

naja ik weet het ook niet helemaal zeker, ik heb hem ooit eens gezien en toen had ik het er met iemand over die vertelde mij dat.. mis dat je er wat aan gehad had

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:30