Ik heb een vraag over mijn boomloze zadel en ik hoop dat jullie mij een aantal tips en/of ervaringen kunnen meegeven.
Ik heb een torsion die schuift wanneer ik opstap. Wanneer ik op mijn pony zit heb ik het gevoel dat ik scheef zak (naar links). Hierdoor ben ik steeds aan het wiebelen.
Ik heb op een website van boomloos rijden gezocht naar dit probleem en kwam het volgende tegen,
Citaat:- je gebruikt niet de originele Barefoot singel
- je gebruikt geen geschikte pad
- je pad moet nodig gewassen worden
- je inlages zijn te dun geworden en zijn aan vervanging toe
- je zadel ligt niet op de goede plaats , meestal te ver naar voren
-Ik heb een gewone neoprene dressuursingel. Wanneer ik naar de Barefoot singel kijk zie ik niet veel verschil met mijn eigen singel. Ik zie wel singels die in het midden extra breed zijn maar die zijn niet speciaal voor een boomloos zadel?
Zou zo'n singel een oplossing zijn voor het probleem?-Ik heb een speciaal dekje voor boomloos te rijden, binnenkant gemaakt van schapenvacht. Het dekje is hardstikke schoon.
-Hoe zie ik dan de inlages te dun zijn geworden? Waar zitten die?

-Ik zadel goed op.
-Ik stap trouwens ook op met een krukje (voor de rug van mijn pony te ontlasten en omdat gewoon opstappen onmogelijk is
)-Ik singel vrij strak aan (Ik vond het de laatste paar keer zelfs te strak naar mijn gevoel maar nog schuift het zadel).
Herkennen jullie dit en wat doen jullie eraan?
Zou het kopen van een andere singel een oplossing zijn?
Het gaat om dit zadel.

Dus als iemand een goed niet te duur anti schuif 2de hands dekje voor een boomloos model dressuur heeft?
Ik weet nu in ieder geval waar het aan ligt