Welk dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon92

Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 11:46

Hallo,

Ik wil graag een dressuurzadel kopen, omdat mijn vzh te oud en op is.
Maar ik zou graag willen weten wat jullie voor een dressuurzadel hebben?
Welk merk en ongeveer welke prijsklasse en of het fijne zadels zijn.

Groetjes Sharon Knipoog

Puera

Re: Welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:49

Ik heb in augustus dit jaar een KN Allegro aangeschaft, nieuwprijs ongeveer € 1680,=. Was een rib uit m'n lijf maar het zadel voldoet heel goed. Kan er fijn op rijden.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:05

We hebben een Albion K2 (dressuur), 1800,00 nieuw maar zijn geld waard.
Dan hebben nog een CTD (Stübben) Pizol (dressuur), ook een erg fijn zadel. Deze hebben we 2ehands gekocht voor ronduit een prikkie. En we hebben nog een Prestige springzadel, dito erg fijn. Wat mij opvalt aan alle3 de zadels is de zeer goede leerkwaliteit, de makkelijke pasvorm en de goede zit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:08

Ik zou een goede zadelmaker in de buurt bellen, hij kan je het beste advies geven.

Ik zou kiezen voor een A-merk zadel.
Passier, Stubben, Kieffer, KN

Of als je minder te besteden hebt een Wintec, of een tweedehands A-merk.

Maar een zadelmaker kijkt naar je wensen, en bovenal naar de pasvorm, wat het allerbelangrijkste is Knipoog

Sharon92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 13:11

Ja ik ben al een tijdje rond aan het kijken, maar we gaan binnekort ook wel even na de zadelmaker:) Een wintec zie ik nooit niet echt graag, maar dat heb je toch die verschillende meningen. Een kn lijkt me wel erg goed.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:40

ik heb een zadel van Stubben
kost misschien wel iets meer, maar ik vind het goede kwaliteit

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:49

Ik heb een Fryso classic Nieuwprijs rond de 1600,00

erg fijn zadel

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:53

Ik heb een Ainsley Vanguard Popular, nieuw 1300??? Ik heb het zadel tweedehands gekocht via een zadelmaker, deze zadels zijn niet zo gek duur tweedehands. Ik vind het een geweldig zadel, maar het zadel heeft een erg diepe zit en daar moet je van houden.

j0lan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:20

ik heb een rossner ben er zelf heel blij mee , ligt perfect en ik vind het fijn zitten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:24

Ik heb een fryso! Ik vind hem erg fijn! Maar is meer ontworpen voor friezen!

Ik heb ook ooit op een anky, euroriding, Ainsley en stuben [spring als zo wel dressuur] gezeten! En vond zo ook fijn! Ik heb met die zadels geen ervaring op ze echt goed liggen etc...! Maar het zitvlak vind ik wel fijn!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:27

Ik heb een nieuwe gekocht in oktober
een Global Granat dressuur
En hij kost nieuw 545 euro dacht ik en zijn net zo iets als de rossner zadels en ze zitten super lekker
Maar stubben en Ainsley en wintec en daleman zijn super zadels
KN zadels vind ik zelf niet fijn die zijn te hard en hebben bijna geen steun bij de knieën het is wat je zelf fijn vind

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:52

Ik wil wel toevoegen dat het beter is als je gaat voor een tweedehands zadel van een a merk dan een nieuw zadel van een wat minder merk. Voor beide kan je bijvoorbeeld rond de 500 euro betalen, maar zadels zoals Kieffer zijn kwalitatief beter. Deze zadels zullen veel langer meegaan en zijn door de kwaliteit van het leer ook veel meer slijtvast. Mijn Ainsley is nu 8 jaar en ziet er nog als nieuw uit! Je moet natuurlijk niet alleen naar je eigen behoeften kijken maar ook naar die van je paard. Daarom is het verstandig om een zadelmaker met tweedehands zadels te laten komen passen. Hij zal wat winst maken op deze zadels en dus zal de kostprijs wat stijgen, maar dan weet je zeker dat je zadel past, dat de boom niet gebroken is (belangrijk! Dit kun je niet zien of voelen aan de buitenkant) en er is dan ook een plek waar je naar toe kunt als er iets mis is met je zadel. Succes!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:00

Ik heb een nieuwe Kentaur Elektra in de bestelling was +/- 900 euro. Superfijn zadel. Heb nu een tijdelijk leenzadel. Een Ainsley Vanguard Populair ook een super zadel. En ik heb ook nog een tijdje de Euroriding Diamant mogen proberen, die zat ook prima maar was tweedehands nog meer als 900 euro Lachen

Rhany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:37

Hoi Sharon,

Misschien zit je helemaal niet bij me in de buurt (voor wat passen betreft) maar ik heb een Kentaur Elektra dressuurzadel.
Laat maar weten als je interesse hebt.

Groetjes,
Rhano

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:54

Eum, ik heb een Nightrider. Hij was 800 euro (een hele nieuwe!). Hij zit ook al vanaf het begin hartstikke lekker (heel zacht), hij licht ook prima op de rug van mijn pony zonder dat ie is opgevuld

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:03

Ik heb sinds kort (19-12) een Spaulding
Hij ligt super en zit fijn Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:54

ik heb een kentaur artemis II . erg fijn zadel!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:59

ik heb zelf de Kentaur Penelopa. erg fijn zadel vind ik! Haha! hij kost nieuw geloof ik €890
op mijn bijrijdpaard ligt een Prestige Top dressage, ook een heerlijk zadel, maar ook een stuk duurder Tong uitsteken

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:06

Een wow zadel!

Het Isabell Werth zadel vind ik ook erg fijn, daar heb ik jaren met plezier mee rond gereden. Lachen

Ister

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:01

Heb zelf een wintec isabell werth, zalig ding Lachen Vooral omdat mijn fries een harde draf heeft en ik blijf daar toch stevig in zitten. Heeft een diepe zit en kniewrongen die zich onmiddelijk aan je benen aanpassen.
Ik denk dat die met cair rond de €800 liggen, maar tweedehands zie je ze soms aan €500. Ik heb een ouder model aan 250 kunnen krijgen, maar moest wel snel zijn!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:27

Rosnner van Divoza (hun eigen merk) Is goed te betalen en ik rijd er al jaren met veel plezier op.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:34

ik heb zelf geen zadel:+ maar mijn bijrijdpaardjes wel:P
* Rosner Amerika, dit vind ik echt een heerlijk zadel! diepe zit, dikke kniewrongen, zachte zit en ligt goed (dit pony/paard [ligt op de grens Clown] is wel redelijk breed gebouwd!)
* KN zadel weet verder niet precies hoe en wat voor 1 maar ik vind hem verschrikkelijk! de zitting is heel vlak (Geen steun dus) ook de kniewrongen zijn niets, ik kan er mijn benen niet mooi in houden, heb geen steun of wat en flapper dus zo ongeveer alle kanten op... van mij uit; geen aanrader!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:39

Ik heb een stubben Genesis. Is met een diepere en ligt als een huis op mijn fjord.

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:48

ik begon met een wintecje van € 400,00
daarna een rossner montreal van € 825,00 dit zadel vond ik heel fijn, maar ik wilde het niet als mijn voorlopige zadel houden..aangezien ik m voor een goede prijs kon verkopen heb ik een anky zadel gekocht..dit bleek helemaal niet goed te loggen waardoor mijn paard begon te kreupelen en nu heb ik sinds 2 weken een anatomica zadel van € 1600,00 . ik was superblij met mijn anky zadel..maar de anatomica is zelfs nog fijner!