mening over Zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dszjj

mening over Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 13:07

Hallo,
Ik heb net een kwpn ruin gekocht!
Ik ben nu opzoek naar een goed zadel en dan voornamelijk goed qua prijs/kwaliteitsverhoudingen!
Ik wil graag jullie ervaringen weten met zadels! Goede en ook slechte ervaringen!
Wat jullie betaalt hebben en hoe lang jullie hem hebben! en of het zadel snel beschadigt!
Of het zadel snel soepel was of niet!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 02-02-22 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek aangepast

_BLOEMPOTJE

Re: mening over Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:12

Ik heb altijd al Wintec eropliggen Ja
Hartstikke licht, slijt bijna niet, hoeft nooit schoongemaakt te worden.
Ligt er nu al ongeveer 7 jaar op en heb alleen 2 x de beugelriemen vervangen Ja
Prijs weet ik niet meer, iig niet heel duur. Lachen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:44

Wij hebben een Prestige springzadel, een Albion dressuurzadel en een CTD(Stübben) dressuurzadel. Alle3 zadels met fijne zit, goede pasvorm en goede kwaliteit. Mn de Albion, maja die was ook het duurst. Verder hebben we goede ervaringen met Rossner, KMD en KN.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:48

he b een wintec heerlijke pas vorm

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:53

Ik het een passier PSL of zo iets, heerlijk zadel. Het heeft voglens omschrijving een redelijk vrije zit. Maar ik ben héle vrije zadels gewend dus voor mij zit het stevig.

Hiervoor een euroriding jade (?) gehad, het paste niet helemaal goed,vandaar een nieuw zadel gekocht. Maar ik vond het geen fijn zadel. Vervolgens ook nog bij het passen van zadels op een euroriding gereden maar ik vond het niks, het lag ook niet goed op mijn paard. (maar andere zijn er juist heel positief over Lachen )

Maar dit zijn dure zadels, ik hoor goede verhalen over wintec en kentaur die goedkoper zijn.
Misschien kun je eens langsgaan bij een zadelpasser, dan kun je je budget zeggen en dan neemt hij een paar zadels mee en ga je zadels passen en desnoods past hij ze ook nog aan als dat nodig is. Zo heb ik het ook gedaan.

En je kunt ze ook helemaal op maat laten maken, door bijv. Hulsebos of Daaleman. Ik ken een paar die een hulsebos hebben en die zijn er erg tevreden over.
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 26-12-08 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:55

Ik heb een rossner dressuur zadel gehad, maar die lag niet goed op het paard wat ik ging rijden. Het is opzich een fijn zadel en niet zo gek duur (600 euro ong.) Hij slijte ook niet heel snel.. als je het goed schoon en vet houd blijft bijna ieder zadel lang mooi (duh Knipoog )

Maar nu heb ik een hulsebos WB 3 dressuur en nu ben ik voor de rest van me leven verpest haha.. dat zijn echt hele fijne en zeer goede zadels. Je kan ze ook tweedehands op de kop tikken en dan hulsebos laten langskomen om te passen.. kijk maar op hun website! http://www.hulsebos-zadels.com/
deze zadels zijn tweedehands rond de 1000 euro, maar geloof me nadat je erop hebt gereden ben je verpest Knipoog

Ik heb voor mijn oude paardje altijd een wintec zadel gehad, maar helaas heeft hij mede dankzei dat zadel een rug probleem gehad en peesblessure (lendewervels zaten scheef), dus voor mij alleen nog maar zadels die goed liggen en ook is het zeer belangrijk dat de rug van je paard goed is..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:57

Mijn ervaring met Hulsebos zadels is goed. Nieuw zijn ze wel prijzig maar tweedehands best betaalbaar. Ze hebben ook goede service ; ze kunnen langskomen om te kijken of je zadel goed past en eventuele aanpassingen doen ze zelf ook. Heb verschillende merken geprobeerd maar ik wil niet weer anders Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:59

Het gaat erom dat je zadel vooral goed past. Zoek een goede zadelmaker op die langs wil komen met verschillende zadels. Dit kunnen gerust tweedehandse zijn of van een B merk of wintec. Dat maakt niet zo heel veel uit, zo lang het maar past (en je er zelf ook lekker in zit).

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:06

Ik heb nu een Prestige Appaloosa voor mijn pony, maar die ligt niet goed vandaar dat ik dus een zadel wil dat wel goed ligt.
Ik wil nu graag een Wintec, dat vind ik hele fijne zadels.
Heb die ook voor mijn eerste pony gehad en ik vind ze makkelijk in het onderhoud, goed betaalbaar en ze zitten lekker.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:17

wij hebben een Euroriding en een Thorowgood, beide bevallen goed en zijn goed aan het paard aan te passen. thorowgood is kunststof, maar de nieuwste generatie ziet er net zo uit als leer en voelt ook fijn aan, niet stug of plastic-achtig.
de prijzen zijn nogal verschillend, de Euroriding kostte 1600 Euro, de thorowgood 700. qua prijs- kwaliteit vind ik beiden goed, de zadels liggen goed op onze paarden en zijn ook passend bij de ruiters die ze gebruiken.

het belangrijkste bij de keuze van een zadel vind ik een goede zadelmaker te laten komen met meerdere zadels, en deze op je paard passend te laten maken indien nodig. het paard is degene die referentie geeft over of het zadel goed is, passend voor het paard is dus het allerbelangrijkste.