welke maat zadel voor a pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

welke maat zadel voor a pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:19

Ik zou graag willen weten hoeveel inch ( ongeveer ) een zadel moet zijn voor een brede A pony

Anoniem

Re: welke maat zadel voor a pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:21

inch maat is niet voor je paard maar voor jezelf de inch maat geeft aan of jouw billen wel in het zadel passen en heeft niets met de pony te maken je moet in boombreedtes denken, je kan beter een goede zadelmaker en passer laten komen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:03

De inchmaat is wel degelijk van belang. De ruimte op een ponyrug tot de achterste rib is beperkt. Vaak zal er op een welsh A een 15 of 16 inch zadel liggen. Vaak met een brede boom ivm de vorm van de gemiddelde welshrug. Om een zadel goed te laten passen zal je ervoor moeten zorgen dat je pony altijd in ongeveer dezelfde conditie is en dat is bij een welsh best lastig. Als de pony de gewenste omvang heeft kan je een zadelpasser laten komen en gewoon eens kijken wat er goed ligt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:08

Ik heb een Welsh A van 1 meter 19 en daarop past maximaal een 16 inch ivm haar ruglengte. Anders komt het zadel op de lendenen te liggen en dat is op zijn zachtst gezegd niet prettig voor haar.